Jump to content

Mercury 9.9, hvilken årsmodell? Har den noen blombe som kan tas?

fredde1972

Recommended Posts

Hei, var å hentet en gummibåt med en eldre 9.9 Mercury i dag. Satte den på vannet og følte det var litt for lite sprut i forhold til tidligere 9.9 jeg har hatt på gummibåter. Kan noen hjelpe meg å finne årsmodellen på denne? Lette på stammen men fant bare serienummeret, ikke noen henvisning til årsmodell. Også lurte jeg på om noen viste om denne motoren hadde en sperre jeg eventuellt kan ta bort for å få litt mer liv i den :)

dscn2346.jpg

dscn2348.jpg

Jeg har lik motor og fått bekreftet fra noen mercuryguruer jeg kjenner veldig godt, som har skrudd mercurymotorer siden 60-tallet og i flgt de er det ikke mulig å hente noe mer ut av denne motoren. Mercury viking derimot som er litt nyere kan man ta ut plomba på. Ellers er det en knallmotor, men enig i at den er litt daff. Til gjengjeld starter den absolutt alltid på første trekk, går stille og veldig behagelig. forholdsvis lett vekt. Tipper årstallet stemmer ganke bra. Jeg fikk beskjed om at min var fra 95, men det var muligens noe usikkert.

• 2 måneder senere...

Propell har jo selvfølgelig mye å si. Og tilt ut og inn har vel også mye å si på hvordan den ligger i vannet og fart. Høyde på motoren har også noe å si.

Robin H. Antonsen, 15 år.

Båtracing i klasse T250 rundbane, 2009.

V-25, 2010.

Sponsorer søkes!

www.AntonsenPerformance.tk

-----------------------------------------

Seaflyer og Yamaha 9,9FMH (Selges)

Winrace MK9 og Mercury 25/30

Denne motoren har plombe, fjærne plata bak forgasseren.

DET er nok feil...

de tror jeg ikke går 210 cyl volum den som kan gjøres om til 15 har 262 cyl volum

Motoren vist på bilde i denne tråden her er nok den motoren som Mercury leverte i 6, 8 og 9,9 Hk versjon ja, mens den som ble levert som 10 og 15 Hk har større slagvolum.

• 4 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...