Jump to content

"Håndholdt" Honda aggregat montert permanent i motorrom?


alfb

Recommended Posts

Så i en anonnse på finn.no en som hadde montert et "håndholdt" Honda 2kw bensinagregat permanent i motorrommet

Jeg for min del har mitt på badeplattform eller helst et stykke borte fra folk nå det en sjelden gang blir behov for det.

 

Er det så at disse kan monteres i motorrom??

Jeg trodde dette var meget farlig både i forbindelse med brannfare og avgass Eller er det kanskje ok viss en har motoromsvifte :confused:

 

honda_agregat.jpg

Link to post
Share on other sites

Men lovlig tviler jeg sterkt på at det er ,har da vært oppe før detta mener jeg .Fastmonterer du et bærbart agregat i motorrommet ,så trur jeg du får problemer med forsikkringa .Men dette er bare noe jeg har lest / hørt ,så om det er riktig aner jeg ikke men .....

 

Tine IV

Link to post
Share on other sites

Honda leverer et eksoskit slik at du kan kjøre eksosen direkte ut

 

Javel, men det er nok bare en kort slange. Honda forhandler sa at noe mer en maks en halv meter slange ikke var å anbefale. Aggregatet hadde ikke godt av det.

Hvis du finner frem dette kitet på Honda sine sider så legg ut en link her.

Redigert av OLPI (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg har et tosylindret vannavkjølt Honda aggregat på 3,5 Kw i min båt med eksospotte og vann i eksosen og det utvikler en enorm varme når det får stått og gått en stund.

Det utvikler atskillig mer varme enn min 12 liters Tamd motor som har gått i timesvis, så det er ikke optimalt.

Jeg har en ekstern tank med bensin i et annet rom i båten, men jeg tror ikke forsikringsselskapet ville blitt veldig begeistret for løsningen.

Men brukt i korte perioder for å støvsuge/koke kaffe etc. så fungerer det helt greit.

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...