JonasE Svart 22.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.September.2009 Tusen hjertlig får råd ! :D Angående drenerplugg hørtes det glimrende ut....., Men får se hva jeg gjør :D -Jonas Sitér dette innlegget Link to post
arnfinn Svart 22.September.2009 Link til dette innlegget Svart 22.September.2009 (redigert) Du får kjøpt flyteskum med skum av type lukket celle som er det eneste fornuftige til båt ettersom den da ikke vil trekke vann. Da jeg fikk rede på at man kunne kjøpe flytemidler, et 2-komponent system, kjøpte jeg det. Etterhvert fant jeg ut at det kan bli svært kinkig å helle denne blandingen ned i skroget slik at innerdørken og ytterskroget beholder den formen det skal ha. Det er jo mye sprengkrefter i dette når det ekspanderer. Husker ikke i farten hvor mange ganger det ekspanderer, men det er utrolig mye. I tillegg må jo innerdørken fikseres på et vis og antakelig perforeres med et antall hull for å slippe overskudd ut...da blir det masse arbeid den veien også Jeg forlater derfor som nevnt den planen og går for den løsningen du jobber med. Redigert 22.September.2009 av arnfinn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
JonasE Svart 23.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.September.2009 Har ikke tenkt på at flyteskum ekspanderer.... ! I går fikk jeg laget de fire siste avstiverene på langs Kommer bilde senere i dag. Fikk også laget en plate å lene beina mot KOmmer bilde av alt senere i dag ! :D:D Sitér dette innlegget Link to post
JonasE Svart 23.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.September.2009 Hei :D:D I dag har jeg gjort ferdig alle delene til dørken Mangler Bare å støpe alt sammen ordentilg sammen så er det å legge dørk oppå ! Fant også en løsning på hvordan jeg skulle ha det i baugen:!! En liten dørk, og en skrå plate å lene bena mot ! Og en liten avstiver under dørken ! :D Ja nå er den jo NESTEN klar til vannet haha neida :D Håper å få støpt alt sammen til høstferien :D Sitér dette innlegget Link to post
arnfinn Svart 25.September.2009 Link til dette innlegget Svart 25.September.2009 Dette går bare godt! Tar helg nå, off nett, så jeg får gå i spenning til søndag med fortsettelsen. Sitér dette innlegget Link to post
JonasE Svart 25.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.September.2009 hehe , du får gjøre det :P skal pørve å få støpt alt sammen helt fast i høst ferien ;) :cheers: Sitér dette innlegget Link to post
JonasE Svart 26.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.September.2009 Ja, i dag har jeg vært å hentet motoren til båten ! Mariner 40hk , 2-takt , 2004mod , powertrim Med den nye motoren i hus blir det leeeenge å vente på å få kjøre båten til våren :P Fikk med HELT ny gass/gir kontroll :D -Jonas Sitér dette innlegget Link to post
JonasE Svart 26.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2010 Hei En stund siden jeg har lagt ut litt bilder :) Men dørken er ferdig og stolene skal inn nå snart :) skal se om jeg får tatt noen bilder snart og lagt ut :D Men det går da framover med båten så det er fortsatt håp om å bli ferdig til 17 mai ! :D Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 26.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2010 Du lagde vell selvlens no nor du har støpt ny dørk? Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
ivar Svart 27.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2010 selvlens på en båt på knappe 14 fot, da må dørken heves endel - og dermed sidene for å beholde fribordet. Resultatet er en tyngre båt, høyere tyngdepunkt og en båt mye mer følsom for sidevind. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Hobby 430 Sport Svart 27.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2010 selvlens på en båt på knappe 14 fot, da må dørken heves endel - og dermed sidene for å beholde fribordet. Resultatet er en tyngre båt, høyere tyngdepunkt og en båt mye mer følsom for sidevind. Skal ikke mer en ca 8 cm høyere på båten før den er selvlens for de ser veldig ut som en GH 14! eller tar eg veldig feil der?? når eg var liten tass bygget min far sin GH om til selvlens, han løftet dørken med 8cm og vannet fant veien ut av båten :) Men den bli litt tyngre men de er ikkje mye! Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
JonasE Svart 4.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2010 Nei Jeg har ikke laget selv lens :) :/ Men ja jeg tror det også kan være en gh, ser litt sånn ut på skrogt syns jeg, Men jeg er ikke helt sikker:) Det er en gammen båt som er støpt på togverkstedet på strømmen for maange år siden, det er det eneste jeg vet Om båtens historie og hva det er for noe "merke" :( Sitér dette innlegget Link to post
JonasE Svart 7.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2010 (redigert) Hei igjen :) Nå har jeg endelig fått rota meg til å tatt noen nye bilder av båten :)! Har ikke blitt gjort så mye i vinter siden det har vært så kaldt , men ha da fått gjort noe :) ! Forsterkinga av akterspeilet. Det helt foran er ikke støpt fast enda, har bare lagt det på plass:) Har litt jobb her :=) Så det nermer seg !!!! Nå blir det bare varmere å varmere framover så da er det ut i garasen og gjøre siste rest ! ;) Redigert 7.Mars.2010 av JonasE (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Miss Amalie Svart 7.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2010 Kan gi deg et lite tips om å mette platens underside før du støper den fast. Da holder det i hvertfall litt lenger. Fint prosjekt du har Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
JonasE Svart 7.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2010 ja det er planen :) takk for tipset :D Sitér dette innlegget Link to post
JonasE Svart 13.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2010 Jaaaa! :D Jeg vill nå bare si at båten er ferdig ! :D Det har vært en lang vinter!! På tirsdag var jeg ute å prøvekjørte båten å det gikk uten problemer :) Her er da noen bilder :) - Jonas Sitér dette innlegget Link to post
JonasE Svart 13.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2010 Her er noen flere bilder :) Hva syns dere ? :) Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 13.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2010 Blei veldig bra båten din, nesten som ny igjen :)!! ser ut som motoren din er litt tung på de ene bilde! Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
CSL Svart 13.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2010 Gratulerer Har ikke fulgt tråden, men etter å ha bladd gjennom må jeg si at jeg nok en gang er imponert over hva folk får til hjemme i garasjen! Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
JonasE Svart 13.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2010 Tusen takk :) ! ja den er litt tung bak, var meninga og ha to stoler bak også , men det ble for tungt bak :) Sitér dette innlegget Link to post
jeb Svart 13.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2010 hei jonas er det ikke for lite vann i øyern nå for tiden, du må være forsiktig det stikker noen stokker opp hist og pist, husk også på farts begrensningen som er i reservatet det er en ny oppsynsmann i elva for tiden med politi myndighet så vær forsiktig jan Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
grusapa Svart 13.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2010 hei, utrolig fin båt du har laget deg da :) to tinger jeg stusset litt på.. vindskjermen var vel mye rett opp, hatt den litt bakover så hadde den vært mye finere. også den kabel pølsa du har den skulle du forlenget litt også lagt den inn til skråget, lett å snuble borti den med beina og tinger. Sitér dette innlegget Mitt Selco 13 prosjekt Link to post
JonasE Svart 13.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2010 jan: Jo det er litt lite venn i øyern for tiden :) men i selve glomma er det mer enn nok til at jeg kan kjøre ;) Og jeg er veldig obs på stokker :) pleier og gå en tur over brua for og se etter de stokkene nermest brua :) Ja vet at det har kommet en ny oppsynsmann :) faren til en kamerat faktisk :) grusapa: Ja er enig med at vindskjermen er litt vell rett opp :) men skal lage en ny en snart, må bare ha litt mere penger først :D -Jonas Sitér dette innlegget Link to post
grusapa Svart 13.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2010 leser båtbørsen nå nr06 og på side 9 er det en båt som heter with vital 15, 85 mod. denne er helt lik den du har da :) Sitér dette innlegget Mitt Selco 13 prosjekt Link to post
JonasE Svart 18.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2010 Hmm, syntes ikke akkuratt den så lik ut men :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.