Jump to content

Rele ?

Suzuki

Recommended Posts

rota rundt i Jokerens elektriske system idag. Dette er som tidligere nevnt verdt sin vekt i møkk, og rørleggeren som mura dette til fagprøva si i strikking, strøyk garantert...

Ikke engang røde og sorte kabler er konsekvent brukt ser jeg. Røde på - polen til batteriet, og kabler som starter blå, og ender røde i andre enden ( gjennom kabelkanaler ) er regelen heller enn unntaket. Ladesystemet er det verste, dette måtte ut, da det er langt mindre jobb å legge opp nytt, enn å fixe det eksisterende...

Fant et rele som jeg ikke har sett maken til tidligere.. Kan noen si hva dette er slags rele ?

Har påskriften:

HELLA

91/6-22-12V

har koblingspunktene:

87

85

86

30/51

Hva er dette til ?

Suzuki

No boat needed..

Eneste måten å finne ut av det er nok å trace kablene.

Kan f.eks. være gløde eller skille-rele.

Joda, men leser du innledningen i mitt inlegg en gang til, ser du at dette ikke kan tillegges stor vekt. Dynamoen var feilkoblet, kjølekompressoren var feilkoblet, amperemeteret var feilkoblet, ladelampa var "hotwired" med en tannpirker ( ! ) og sånn kan jeg fortsette resten av kvelden. Og nå har ikke relet noen kabler lengre, da de ligger i rotekassa. Fine kabler dog, 2,5mm2 og 4mm2 fortinnet...  :cheers:

et lite bilde..

Bilde

Suzuki

No boat needed..

Har påskriften:

HELLA

91/6-22-12V

har koblingspunktene:

87

85

86

30/51

Hva er dette til ?

Med de nummrene på koblingspunktene som du lister opp og ut fra bildet virker dette som et ordinært rele av eldre type.

Dette er tilkoblingene og intern kobling i standard rele fra Biltema med en lukkende kontakt:

Bilde

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...