Suzuki Startet 29.Juni.2004 Del på Facebook Startet 29.Juni.2004 rota rundt i Jokerens elektriske system idag. Dette er som tidligere nevnt verdt sin vekt i møkk, og rørleggeren som mura dette til fagprøva si i strikking, strøyk garantert... Ikke engang røde og sorte kabler er konsekvent brukt ser jeg. Røde på - polen til batteriet, og kabler som starter blå, og ender røde i andre enden ( gjennom kabelkanaler ) er regelen heller enn unntaket. Ladesystemet er det verste, dette måtte ut, da det er langt mindre jobb å legge opp nytt, enn å fixe det eksisterende... Fant et rele som jeg ikke har sett maken til tidligere.. Kan noen si hva dette er slags rele ? Har påskriften: HELLA 91/6-22-12V har koblingspunktene: 87 85 86 30/51 Hva er dette til ? Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Ingar Svart 29.Juni.2004 Del på Facebook Svart 29.Juni.2004 Eneste måten å finne ut av det er nok å trace kablene. Kan f.eks. være gløde eller skille-rele. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 29.Juni.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2004 Eneste måten å finne ut av det er nok å trace kablene. Kan f.eks. være gløde eller skille-rele. Joda, men leser du innledningen i mitt inlegg en gang til, ser du at dette ikke kan tillegges stor vekt. Dynamoen var feilkoblet, kjølekompressoren var feilkoblet, amperemeteret var feilkoblet, ladelampa var "hotwired" med en tannpirker ( ! ) og sånn kan jeg fortsette resten av kvelden. Og nå har ikke relet noen kabler lengre, da de ligger i rotekassa. Fine kabler dog, 2,5mm2 og 4mm2 fortinnet... et lite bilde.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Ingar Svart 29.Juni.2004 Del på Facebook Svart 29.Juni.2004 Ok, da er det nok umulig å svare på. Med vanlige kabelsko kan det iallfall ikke være snakk om en kraftkrevende applikasjon... Kanskje dukker behovet for releet opp igjen når du skal koble opp alt på nytt. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 30.Juni.2004 Del på Facebook Svart 30.Juni.2004 Har påskriften: HELLA 91/6-22-12V har koblingspunktene: 87 85 86 30/51 Hva er dette til ? Med de nummrene på koblingspunktene som du lister opp og ut fra bildet virker dette som et ordinært rele av eldre type. Dette er tilkoblingene og intern kobling i standard rele fra Biltema med en lukkende kontakt: Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.