Spindskongen Startet 19.August.2009 Del på Facebook Startet 19.August.2009 Hallo folkens! Jeg trenger en ny startmotor til min volvo penta b20. Har funnet en på nett som er til en volvo penta aq 151. Den ser helt lik ut, men jeg er usikker på om denne kan brukes. Er det noen der ute som kan svare meg på dette. Er også interessert i å kjøpe en hvis det er noen av dere som har en liggende. Sitér dette innlegget Link to post
CptGreenvalley Svart 19.August.2009 Del på Facebook Svart 19.August.2009 Heisann, Vi dro på huggern og kjøpte en helt vanlig b20 startmotor for noen år siden. Billig og greit. Den ble bare lakkert og satt rett i... Mvh timtam Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 19.August.2009 Del på Facebook Svart 19.August.2009 Jeg orndet meg byttestartmotor hos Thorshov til min B20 i Tora. Du kan også kjøpe uten innbytte. Koster da et par båtlapper. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Hobby 430 Sport Svart 19.August.2009 Del på Facebook Svart 19.August.2009 Eller helt ny her----> http://catalog.meca.no/ProductSheet.aspx?A...tegoryType_ID=1 Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
index Svart 19.August.2009 Del på Facebook Svart 19.August.2009 Nå skal vel en marinestarter være gnistbeskyttet da, selv om en bilstarter også passer rett på. Problemet er at en bil er åpen i bunn, mens båten holder på bensingassene slik at det lett kommer et stort smell hvis det oppstår gnister og bensingass samtidig. Fordelen er at bilstarteren er billigere, samt at man kan få sjansen til å se båten fra luften. Ulempen er at man gjerne lander litt hardt. Ellers har vel Volvo brukt samme startere på sine bensinmotorer fra tidlig sekstitall til langt ut på nittitallet, så alle startere beregnet til Volvobaserte bensinmotorer (ikke V-8) burde vel passe, skulle man tro... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
dorge Svart 19.August.2009 Del på Facebook Svart 19.August.2009 På biltema har de bosh-startere til 600 kr. Tror bosh lager gnistsikre til biler også. (hvorfor lage 2 forskjellige serier av samme starter?) Jeg kjøpte en der for 3 år siden til den forige båten min. Så lenge motoren er igang, så suger den uansett eventuelle gasser rett inn i flammedemperen Husk å kjøre vifte før du starter Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.