Jump to content

Passer volvo penta aq 151 startmotor til volvo penta b20(aq130)?

Spindskongen

Recommended Posts

Hallo folkens! Jeg trenger en ny startmotor til min volvo penta b20. Har funnet en på nett som er til en volvo penta aq 151. Den ser helt lik ut, men jeg er usikker på om denne kan brukes.

Er det noen der ute som kan svare meg på dette.

Er også interessert i å kjøpe en hvis det er noen av dere som har en liggende.

Nå skal vel en marinestarter være gnistbeskyttet da, selv om en bilstarter også passer rett på. Problemet er at en bil er åpen i bunn, mens båten holder på bensingassene slik at det lett kommer et stort smell hvis det oppstår gnister og bensingass samtidig. Fordelen er at bilstarteren er billigere, samt at man kan få sjansen til å se båten fra luften. Ulempen er at man gjerne lander litt hardt. :crazy::cryin:

Ellers har vel Volvo brukt samme startere på sine bensinmotorer fra tidlig sekstitall til langt ut på nittitallet, så alle startere beregnet til Volvobaserte bensinmotorer (ikke V-8) burde vel passe, skulle man tro...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

På biltema har de bosh-startere til 600 kr. Tror bosh lager gnistsikre til biler også. (hvorfor lage 2 forskjellige serier av samme starter?) Jeg kjøpte en der for 3 år siden til den forige båten min. Så lenge motoren er igang, så suger den uansett eventuelle gasser rett inn i flammedemperen :ghost: Husk å kjøre vifte før du starter

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...