jadal Startet 19.August.2009 Link til dette innlegget Startet 19.August.2009 er det sånn de tenker de som har satt ifra seg båtene langs bryggene i Drammen? Til helgen er det elvefestivalen i Drammen. Og nå er alle de beste plassene kapret av de med båter av litt størrelse. Så alle med båter uten flaybritsh? blir forvist langt unna sentrum. Er det sånn på alle båttilstellninger? Var i drammen noen timer og de fleste av de båtene var blitt satt der for og passe på plassene, ikke noe mannskap å se. jaja.. jeg skal vel klare og legge meg på utsiden og klatre opp og over så jeg kommer inn til sentrum jeg å. Og med tre fire øl-drikkende kamerater må de nok ofte inn til land og pisse. Er det håp om å få låne dassen hos disse åkopantene tru? ELLER er det jeg som er helt ute av kurs og det bare er rett og rimlig at de som gidder setter båten sin ut sånn får kongeplassen. Og jeg har meg selv å takke når jeg ikke kjørte båten på plass ei uke føre?Hadde ikke sett en dritt av hva som skjer på elva vist et sånnet dråg hadde lagtseg forrand meg heller. Men det gjør ikke de uten båt heller da når en sånn koloss ligger og dupper i vannet utenfor bryggen.. Ps, blir ikke noe øldrikking i min båt denne helgen og om jeg må gå ifra nederste enden til bryggeriet og opp får å få fortøyd på fornuftig vis får jeg bare muligheten til å se flere båter:-) Sitér dette innlegget Prosjekt: Mykt akterspeil Link to post
tom-ass Svart 19.August.2009 Link til dette innlegget Svart 19.August.2009 Du skulle nok vært der først ja! Slik er det, og slik kommer det alltid til å være. Å ligge utenpå hverandre, og klatre over flere båter er da ganske vanlig. Det er også vanlig at de største ligger innerst og de mindre utenpå! Lykke til på festival! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
lippert Svart 19.August.2009 Link til dette innlegget Svart 19.August.2009 Det der er ikke enkelt. Men hvordan skulle dette vært organisert da? Forbud mot fortøyning før fredag kl 10:00. Nå er det vel en god blanding av størrelse på de båtene som ligger der i alle fall dersom du tar med de på Strømsøsiden. Overskrifte på bildeserien i DT er i alle fall tullete. http://dt.no/apps/pbcs.dll/gallery?Avis=DT...9360&Ref=PH Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
VannTro Svart 19.August.2009 Link til dette innlegget Svart 19.August.2009 (redigert) Dette innlegget har jeg ventet på. Jeg kjører daglig gjennom sentrum og kan fortelle at langs Bragernes-siden har det vær fullt helt siden torsdag i forrige uke (13/8). Det som imponerer meg er at alt som kryper og går av FB båter på 40 fot + i Drammen ser ut til å ha lagt seg der. Gudene skal vite at fler av dem har slitt ganske utrolig når de har droppet baug-anker for så å bakke hekken inntil brygga med den strømmen som er nedover elven. Selvfølgelig er det beundringsverdig at de ligger slik sånn at det blir plass til mange, men motivet for å ligge sånn har nok et preg av "Mor`n du" syken. Det begynner nå også å bli relativt tett lengs Stømsø-siden, men der ligges det long-side og det er plass til flere utenpå. På øversiden av den nye gangbroen Ypsilon er det lagt ut 10 bøyer som er reservert CMB klubben. Dette er en utstilling fra deres side og det blir sikkert en og annen lekkerbisken å se der. Mye aktivitet blir det også på elva. Racerbåtløp mellom Holmenbrua og Bybrua samt vannskooter, "Kjappest over elva" en svømme konkuranse tvers over rett nedenfor Ypsilon, kapproing med dragebåter og selvfølgelig en masse konserter. Morro blir det sikkert, men trangt om plassene ! HER er en link til "Elvefestivalen" og aktivitetene. Redigert 19.August.2009 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
jadal Svart 19.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.August.2009 Hadde ikke sett det i DT. Og jeg skal vell være glad får at den lille jolla mi ikke blir skviset imot brygga med en ekte båt på ytter`n. Og de som ligger der nå blir vell liggende til det bitter end. Blei bare overrasket over at det var så mange på plass der allerede. Håper på godt vær. Og at jeg får plass til bil og henger ved en av slippene:-) Sitér dette innlegget Prosjekt: Mykt akterspeil Link to post
lippert Svart 19.August.2009 Link til dette innlegget Svart 19.August.2009 Ser at det er problemer hos DT.no på den linken jeg la ut. Denne fungerer i alle fall http://dt.no/apps/pbcs.dll/gallery?Avis=DT...9360&Ref=PH Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
SandAnker Svart 20.August.2009 Link til dette innlegget Svart 20.August.2009 Er det fortsatt like fult i Drammen? Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 20.August.2009 Link til dette innlegget Svart 20.August.2009 Det har nok ikke blitt færre båter der siden de bildene ble tatt. Så et par som passerte Strømmen på vei mot Drammen og Elvefestivalen tidligere i kveld. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
dorry gutten Svart 22.August.2009 Link til dette innlegget Svart 22.August.2009 forstår ikke helt problemstillingen jeg altså kommer en sist i køa på kiwi må en jo finne seg på å vente litt....å under store festivaler pleier jo folk å legge til med bauen inn eller hekken for den del...for at det skal bli plass til flere båter uten å måtte knekke nakken på vei inn på dass....kommer jo litt ann på hvor stor plass det er snakk om...men det pleier ikke åvære noe problem Sitér dette innlegget Link to post
oslofjord Svart 22.August.2009 Link til dette innlegget Svart 22.August.2009 (redigert) Folk er barnslige......"reserverer" solstoler på danksebåten med klær på hele overfarten i tilfelle man skal sitte ned en halvtime... Tilsvarende er jeg enig i at det er håpløst å sikre seg en båtplass i drammen flere dager i tilfelle de skal innom båten en halvtime på elvefestivalen. Hvis alle bare stakk innom med båten når de vlle være der selv hadde det vel blitt plass til alle. Flotte båter da ! Kommer de fra Drammensfjordområdet eller lenger unna ? Kommer disse store båtene også fra Hoksund/Mjøndalen eller er det for grunt ?? Flott elveby også......under hovedløpet i orientering midt i drammen forleden var jeg nesten fristet til å bade på bystranda, men internett meldte om "gul" vannkvalitet (altså bra men ikke uten bakterier.) Uansett lykke til med festivalen. Redigert 22.August.2009 av salt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jadal Svart 23.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2009 Da har jeg vært på festivalen Fredag og Lørdag fra ca kl 15 til 21. Plassproblemet var ikke eksisterende, eller på vannet var det plass, skulle en spise litt bedre mat måtte en ha god tid . Når jeg ville på land var det alltid plass på gjestebrygga ved Ypsilonbrua. Eneste jeg reagerte på var en sånn kataramanbåt som spant rundt påutsiden av det området som var satt av til det, og det var etter at de fleste rundingsbøyene var fjernet etter hva jeg kunne se. Jeg kom ifra fjorden og blei ikke hindret/advart ifra kystvakta/politiet som var satt til å passe på ved utløpet elva/havna. Jeg stoppet under brua og fekta litt med armene til de glante på meg og prøvde da med armer og bein å høre om de ville at jeg skulle vente eller om det var klart. Hadde nok fått mere og bedre svar om det var to frøloffer som sto ombord der. Akkuratt da freste den kattaramanen fram og tilbake ved kanten imot bryggeriet. Så jeg puttert oppover bare 5-10-15 meter ifra land imot jernbanelinja. Og dermed kom kattaramanen i full fart over elva og vendte bare fem meter ifra meg på styrbord side. Den gjorde en ny runde og satte fart imot meg igjen så da fikk 5knops grense være?? jeg ga værtfall full rulle og kom meg vekk ifra det området der den hadde kurs imot. Han hadde også noen vendinger veldig nære de båtene som lå ved Glass`s brygga. For meg virket ikke det sikkert men resten av løp/fartskjøring var det god sikkerhet rundt sånn jeg så det.. Idag er det også strøkent vær og haddevært kos å tatt en tur men skal være på jobben om 45min:-( Sitér dette innlegget Prosjekt: Mykt akterspeil Link to post
VannTro Svart 23.August.2009 Link til dette innlegget Svart 23.August.2009 Godt å høre at det var greit med plass til de som kom. Greit for folk å vite til neste gang(år). Den katamaranen du opplevde skulle ikke forundre meg om hadde Nr. 24 og var sortlakkert. Han sleit med motoren og drev nok en god del "privat testing" utenom løpet. La merke til at han drev en del hassardiøse manøvre mellom løpene på lørdag også. Direkte farlig tett på en del av vaktbåtene. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
jadal Svart 23.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2009 Katamaranen var rød. Virket større enn de andre men det var nok mest at det kom rett imot i full fres.. Det var rett og slett skummel da:-) Sitér dette innlegget Prosjekt: Mykt akterspeil Link to post
dorry gutten Svart 25.August.2009 Link til dette innlegget Svart 25.August.2009 Da har jeg vært på festivalen Fredag og Lørdag fra ca kl 15 til 21. Plassproblemet var ikke eksisterende, eller på vannet var det plass, skulle en spise litt bedre mat måtte en ha god tid . Når jeg ville på land var det alltid plass på gjestebrygga ved Ypsilonbrua. Eneste jeg reagerte på var en sånn kataramanbåt som spant rundt påutsiden av det området som var satt av til det, og det var etter at de fleste rundingsbøyene var fjernet etter hva jeg kunne se. Jeg kom ifra fjorden og blei ikke hindret/advart ifra kystvakta/politiet som var satt til å passe på ved utløpet elva/havna. Jeg stoppet under brua og fekta litt med armene til de glante på meg og prøvde da med armer og bein å høre om de ville at jeg skulle vente eller om det var klart. Hadde nok fått mere og bedre svar om det var to frøloffer som sto ombord der. Akkuratt da freste den kattaramanen fram og tilbake ved kanten imot bryggeriet. Så jeg puttert oppover bare 5-10-15 meter ifra land imot jernbanelinja. Og dermed kom kattaramanen i full fart over elva og vendte bare fem meter ifra meg på styrbord side. Den gjorde en ny runde og satte fart imot meg igjen så da fikk 5knops grense være?? jeg ga værtfall full rulle og kom meg vekk ifra det området der den hadde kurs imot. Han hadde også noen vendinger veldig nære de båtene som lå ved Glass`s brygga. For meg virket ikke det sikkert men resten av løp/fartskjøring var det god sikkerhet rundt sånn jeg så det.. Idag er det også strøkent vær og haddevært kos å tatt en tur men skal være på jobben om 45min:-( var det et organisert løp som foregikk eller? viss ikke forstår jeg ikke hva disse vakt båtene drev med..skulle heller sakt fra til den tullingen som kjørte katamaranen istede for båter på vei inn til brygga synes jeg Sitér dette innlegget Link to post
jadal Svart 25.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.August.2009 Nei det var ikke noe løp da, bare en egosentrert fyr som dreit i alt av regler. Det var også en blå en som tokk seg en tur i drammensfjordet og moret seg litt der. Det er jo greit og morro å se på. Men å ligge i en masse knop og kjøre sikksakk imellom de som var på vei ut/inn av elva, altså i 5knopen i havneområdet, det kunne de spart seg for.. Sitér dette innlegget Prosjekt: Mykt akterspeil Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.