Audifil Startet 29.Juni.2004 Del på Facebook Startet 29.Juni.2004 Hei!! Noen av dere forumbrukere som har eller kjenner noen som har en Eberspacher D5LC eller Ardic 552-DL(som er lik D5LC)? Saken er at jeg har et godt tilbud på en slik men den er jo skikkelig "overkill" til båten. Den er jo på 5,5kw og bergenet for båter fra 35-45 fot og min er 29?? Men tingen er at jeg får denne rimeligere enn en Eberspacher D4 Airtronic som er mer riktig til min båt. Det jeg egentlig lurer på er om denne støyer mye mer enn en mindre og bare blir til mas i en 29 foter, en har jo litt mer mulighet til å gjømme den bort i en større båt. Den har jo fire effektrinn på 1,2kw, 2,7kw, 4,8kw og 5,5kw, så regner med at trinn 1 eller 2 holder i massevis. Da går den jo med lavere viftehastighet og vil vel kanskje ikke støye mer enn en D4 f.eks. Noen som har eller har hørt en slik varmer? Sitér dette innlegget Øystein Wilthil, 48212848 Nåværende båt: 00 Flem 340 X - båter: 99 Askeladden 705 Voyager, 88 Nimbus 4000, Fjord 930 Touring, Neptim 8000, Sandvik 25 AC Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 29.Juni.2004 Del på Facebook Svart 29.Juni.2004 Hei Audifil Jeg har en D5LC i M/Y Ellen Marie. (33ft.) Fungerer utmerket, og gir masse varme. Overnattet i båten på vannet en januarnatt laveste utetemperatur på 18 kalde. Eber'n holdt vårlige temperaturer, og termostaten sørget for at vi ikke ble kokt Når det gjelder støy, så er det riktig at den høres, men det er egentlig suset i ventilutslippet og rørene som støyer mest. Mulig det går an å gjøre noe med dette, men det plager ikke meg, og på redusert fart er "støyen" nesten borte. Har kun gode erfaringer med D5LC'en sålangt; starter når den skal og går uten ett feilslag Anbefales M/Y Ellen Marie Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
heira Svart 30.Juni.2004 Del på Facebook Svart 30.Juni.2004 Hei Audifil. Heira på 30 fot har en D5LC m termostat og fordelen med så pass stort apparat er at det kan kjøres på lavere trinn da det gir plenty varme. Støynivå er minimalt inne, kunn litt susing i ventilene men durrer litt i starten utvendig. Anbefales på det sterkeste. Mvh Heira. Sitér dette innlegget 30 fots johnsonkrysser,et vannbestandig møbel.Ja ja så er atter en sesong over og vi starter opp med planlegging av kommende sesong. Båt er båt og vær er vær Link to post
Audifil Svart 30.Juni.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2004 Dette høres jo bra ut folkens, er ikke termostat på denne men en trinnløs justering på de fire effektene jeg oppga i første post, så på 1,2kw eller 2,7kw bør den sikkert holde fin varme og da som dere nevner gå stille. Men er det mer bråk i eksosen på denne enn på andre dere har hatt eller hørt, tenker da på hvis man ligger inntil andre båter. Best å føre eksosen ut i hekken kanskje? Det dumme her er jo at på minste effekt 1,2kw og 2,7kw trekker den like strøm som D4 Airtronic på full guff 4kw.. Men men, hva har man forbruksbatterier til.. Ser ut som jeg trygt kan gå for denne da, får den nesten til halv pris og noen tusen lapper billigere enn D4`en.. Sitér dette innlegget Øystein Wilthil, 48212848 Nåværende båt: 00 Flem 340 X - båter: 99 Askeladden 705 Voyager, 88 Nimbus 4000, Fjord 930 Touring, Neptim 8000, Sandvik 25 AC Link to post
heira Svart 30.Juni.2004 Del på Facebook Svart 30.Juni.2004 Hei. Heira har eksosen i hekken og den bråker ikke særlig mye når den er varm, suser kun litt når termostaten slår inn. Har latt den gå hele natten uten at den sjenerer noen . Mvh Heira Sitér dette innlegget 30 fots johnsonkrysser,et vannbestandig møbel.Ja ja så er atter en sesong over og vi starter opp med planlegging av kommende sesong. Båt er båt og vær er vær Link to post
Audifil Svart 30.Juni.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2004 Da blir det nok hekkutløp og hele pakka.. Varmer er lagt av og hentes til helga, nå skal det bli badstu her ja Tror jeg kjører en lyd demper på utblåsningen, skal vist være veldig effektivt på D5LC siden den flytter MENGER med luft i forhold til de mindre. Koster 500,- inkl hos Maritim.. Sitér dette innlegget Øystein Wilthil, 48212848 Nåværende båt: 00 Flem 340 X - båter: 99 Askeladden 705 Voyager, 88 Nimbus 4000, Fjord 930 Touring, Neptim 8000, Sandvik 25 AC Link to post
Slagskibet Svart 30.Juni.2004 Del på Facebook Svart 30.Juni.2004 Har latt den gå hele natten uten at den sjenerer noen . Helt sikkert? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.