tjeah Startet 20.August.2009 Del på Facebook Startet 20.August.2009 Hey! Tok en rask tur på sjøen, stoppet båten, skulle starte..men neeei! Starteren jobbet som f, men ingen reaksjon i det hele tatt..holdt på i 10 min me alt mulig, med shock osv. Så plutseli tok den litt et par ganger, før den fyrte seg opp! Kjørte inn te land, full guffe og null skurring fra motoren. Skrudde av, å for morro skyld skulle jeg prøve å starte et par ganger til får å se om det bare va et engangs tilfelle..men neei;p Samme som før, nekter å starte! Hva er problemet? Vet at pluggene ble skiftet før sesongen nå, så TROR ikke det skal være noe tull me disse... Setter kjempe-pris på svar! :D :D Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 20.August.2009 Del på Facebook Svart 20.August.2009 "Alt mulig" trenger vel litt nærmere beskrivelse for motorfantomene her inne? Kan ikke huske å sett den definisjonen i noen service-bok... Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 20.August.2009 Del på Facebook Svart 20.August.2009 (redigert) er ikkje noe spesielt motorskynding men, men VIS motoren har fått for mye bensin kan du ta ut pluggene og se om det er noe lort på de. evt pusse under på fint sandpapir. evt, skifte filtere Redigert 20.August.2009 av Retox_93 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
andk Svart 20.August.2009 Del på Facebook Svart 20.August.2009 powerpacken er mitt "best shot" Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 20.August.2009 Del på Facebook Svart 20.August.2009 >Kontroler om shoken virker Bernt Sitér dette innlegget Link to post
tjeah Svart 21.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.August.2009 Haha, føler det var litt mye mobbing her .."alt mulig".. ;) Nei altså, motoren skulle være varm, så prøvde da å starte på vanlig måte, altså uten shock. Det gikk ikke... Så med shock..heller ikke antydning...Sjekka at batteriet var ok, var masse bensin , lufteskuren på bensin tanken var åpen..å ja..gjore dette et par ganger... Er en gammel omc konsoll me håndgass, og shock der mann skubber inn nøkkelen å vrir..elektrisk shock? Har lite peiling...under nøkkelen er det også en svart "vri" bryter, men den aner jeg ikke hva går til eller hvilken hensikt den har :S Skal ned i kveld å sjekke over pluggene å se hva som skjer=) Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 21.August.2009 Del på Facebook Svart 21.August.2009 (redigert) nei, ingen choke på varm motor. Da surner den bare. Prøv heller med å gi godt med gass på spaken. Da får den meir fortenning og mindre bensin. den klassiske måten å tømme en druknet motor er å holde full pinne mens du kjører starterern. Men vær klar over den brått kan starte så hold handa på spaken og vri nøkkelen med andre Redigert 21.August.2009 av Korsnes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tjeah Svart 21.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.August.2009 Daa har jeg vært nede på havna igjen...vridde om nøkkelen uten shock, vips, der startet den med en gang..lot den gå i 10 min..skrudde den av ...prøvde en gang til å startet lett som bare det! Har en liten teori om at det kanskje kan ha vært noe rusk eller noe sånt som gjor at den ikke startet igår, å mens jeg iherdig har prøvd å starte den så har jeg kjørt motoren suuuuuuuuuuuuur.. Så nå får jeg håpe at det bare va et engagns tilfelle Tusen takk for alle svar og gode tips, var heldigvis ikke noe alvorlig for denne gang=) Sitér dette innlegget Link to post
reodor felgen Svart 21.August.2009 Del på Facebook Svart 21.August.2009 Bra det ordnet seg tenkte jeg bare skulle opplyse om at den svarte vribryteren bare en en "brems" på gasshendelen.. vrir du den lenger inn så blir det tyngre å gasse, vrir du den lenger ut så blir det lettere å gasse hva hensikt dette har vet jeg ikke, men er no vertfall sånn den virker! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.