Jump to content

Problem med 82 modell Evinrude 50 hk =(

tjeah

Recommended Posts

Hey! Tok en rask tur på sjøen, stoppet båten, skulle starte..men neeei! Starteren jobbet som f, men ingen reaksjon i det hele tatt..holdt på i 10 min me alt mulig, med shock osv. Så plutseli tok den litt et par ganger, før den fyrte seg opp! Kjørte inn te land, full guffe og null skurring fra motoren. Skrudde av, å for morro skyld skulle jeg prøve å starte et par ganger til får å se om det bare va et engangs tilfelle..men neei;p Samme som før, nekter å starte!

Hva er problemet?

Vet at pluggene ble skiftet før sesongen nå, så TROR ikke det skal være noe tull me disse...

Setter kjempe-pris på svar! :D :D

Haha, føler det var litt mye mobbing her .."alt mulig".. ;) Nei altså, motoren skulle være varm, så prøvde da å starte på vanlig måte, altså uten shock. Det gikk ikke... Så med shock..heller ikke antydning...Sjekka at batteriet var ok, var masse bensin , lufteskuren på bensin tanken var åpen..å ja..gjore dette et par ganger... Er en gammel omc konsoll me håndgass, og shock der mann skubber inn nøkkelen å vrir..elektrisk shock? Har lite peiling...under nøkkelen er det også en svart "vri" bryter, men den aner jeg ikke hva går til eller hvilken hensikt den har :S Skal ned i kveld å sjekke over pluggene å se hva som skjer=)

nei, ingen choke på varm motor. Da surner den bare. Prøv heller med å gi godt med gass på spaken. Da får den meir fortenning og mindre bensin. den klassiske måten å tømme en druknet motor er å holde full pinne mens du kjører starterern. Men vær klar over den brått kan starte så hold handa på spaken og vri nøkkelen med andre :wink:

Redigert av Korsnes (see edit history)

Daa har jeg vært nede på havna igjen...vridde om nøkkelen uten shock, vips, der startet den med en gang..lot den gå i 10 min..skrudde den av ...prøvde en gang til å startet lett som bare det! :crazy: Har en liten teori om at det kanskje kan ha vært noe rusk eller noe sånt som gjor at den ikke startet igår, å mens jeg iherdig har prøvd å starte den så har jeg kjørt motoren suuuuuuuuuuuuur.. Så nå får jeg håpe at det bare va et engagns tilfelle :cool: Tusen takk for alle svar og gode tips, var heldigvis ikke noe alvorlig for denne gang=)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...