"Mathilde" Svart 13.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2009 Gratulerer Hva slags båt ble det? Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 13.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2009 Ha ha, våger jo nesten ikke å si det i forumet her... Jeg har sunket så dyp at jeg har kjøpt meg en Bavaria 32. Og det etter å har vurdert Scanmar. Men sånn er det. Syns det var en veldig grei båt til en grei pris. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 13.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2009 Gratulerer Fanafjord! Du blir sikkert fornøyd (men ikke fortell det til noen ). (Neida - Bavaria - bashing'en her på BP har avtatt noe med årene. Eller så er det meg som har blitt hardhudet) Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
"Mathilde" Svart 13.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2009 Godt valg Er det den helt nye B32 du har kjøpt? Siden du har skrevet kontrakt i Danmark er vel dette et nybåt-kjøp eller? Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 13.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2009 Neida, kjøpte en 2003 modell. Det var egentlig en tysk båt som har gått i charter i Sør-Danmark. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
SY Anora Svart 13.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2009 Gratulerer med ny båt! Sitér dette innlegget Link to post
SY Anora Svart 13.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2009 Sweden Yacht 34 kom i to modeller, den ene het comfort 34 altså c-34. Den andre var en regatta modell. Her var det annen løsning på bysse, samt langsgående køyer los køyer. http://www.sailguide.com/batfakta/info.php?id=1205 Sitér dette innlegget Link to post
Nonsense Svart 14.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2009 Gratulerer med ny båt Fanafjord! Hvor mye sparte du kontra å handle på det norske bruktmarkedet? Sitér dette innlegget Link to post
fem@il Svart 14.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2009 Ha ha, våger jo nesten ikke å si det i forumet her... Jeg har sunket så dyp at jeg har kjøpt meg en Bavaria 32. At du tør!!! Sitér dette innlegget Link to post
Balata Svart 29.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2010 C34 og SY34 kan ikke sammenlignes. Da Sweeden Yachts overtok C34 fra Comfort Båtar (konk) endret de båten betraktelig. Den ble bredere i akterskipet, og fikk ny rigg/innredning/dekkslayout/etc. SY34 kom på markedet i 1986. C34 kom i 1977. C34 lyser 1,13 - SY34 lyser 1,18. SY34 er også 20 cm lengre. Det ble totalt bygget ca. 110 SY34 og 330 C34. Etter min mening kan man ikke sammenligne Scanmar 345 med SY34 som sikkert kostet det dobbelte som ny. SY34 er en fantastisk bår i absolutt ypperste Orust-klasse. Den bør sammenlignes med HR, Najad, Malø og andre Orust-båter. Scanmar er en OK båt - ikke i klasse med SY - men langt over Bavaria! For spesielt interesserte anbefales boken 300 Segelbåtar i test, av Curt Gelin, utgitt av Nautisk Forlag. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.