Jump to content

Utenbords, ikke byttet impeller på minimum 10 år?


Frissy

Recommended Posts

Ser på båt med en motor som ikke det er byttet impeller på minimum 10 år. 90 hk evinrude v4 1993. Er det et problem? Noen sier hvert år og at ved for lenge opphold kan det løsne deler som blir med i systemet.....?

 

 

Det er vel på Japanske motorer impellern blir som kaffegrud når de ryker.

 

Skiftet selv impeller på -99 mod. Honda 115 hk. i vår. Viste seg å være helt unødvendig, den gamle impelleren var god som ny. Det er et uttrykk som heter "If it works, don't fix it". Men det er klart at når først impellerhuset var skrudd opp og ny impeller var kjøpt inn så var det bare å bytte. Så slipper en den bekymringen de neste 10 år. Tror før øvrig ikke det er noen grunn til at impeller på japanske motorer skal være noe dårligere enn f.eks. Evinrude eller Johnson, heller tvert imot.

 

Trolig er impeller på denne Evinrude OK, den er nå skiftet iallefall en gang siden 1993. Er kontrollstrålen fin? Men om dette er noe en går og tenker på så er det bedre å bytte. Koster ikke all verden det. I forhold til innenbords så har utenbords lange intervaller mellom hvert skifte. Det at den bør byttes hvert år er bare tull.

Redigert av roesok (see edit history)

Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...