Jump to content

Hvor har dere plassert TV`n ombord? Trenger tips

Pjolter

Recommended Posts

Hei båtvenner :cheers:

Jeg vurderer å kjøpe en LCD tv, Har i dag en 14" CRT TV, og hadde tenkt til å oppgradere denne med en 22" eller noe i den dur.

I dag tar jeg frem TV`n fra aktercabinen hvor den står "sjøklart" og setter den opp på styrepulten eller i pantry`n.

Men når det kommer en flatskjerm må den nesten ¨å en fast plass tenkte jeg. Hvor har dere TV`n plassert i båten??

Mvh

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Hvorfor fast plass??

Noen ganger har du lyst til å slappe av i cabinen med tv`en, andre ganger kanskje i cocpit. Andre ganger vil kanskje ungene se noe i stikk-cabinen?

Jeg hadde samme spørsmål som deg, men endte opp med å ikke montere fast, og angrer ikke! :yesnod:

Jeg har lagt et fast montasje av dekoder og TV, der dekoder er skrudd fast under foten på flatskjermen. Kabler er stripset pent opp på baksiden. Lett å flytte på. Bare å plugge i èn strømkabel og èn antennekabel så er alt klart.

Hos oss, henger den i taket. "flipdown" tv.....

Ute av veien og synet, når den ikke er i bruk:-)

Høres veldig bra ut, Vil gjerne se bilder jeg også

Swande: Har fast plass til dekoderen og en lang antenne kabel som jegkan "rulle" inn når den ikke er i bruk, Vi ser nesten ikke på tv i båten, Men barne tv om morgenen gjør at Mor og Far får sove litt lengere... Tenkte at jeg måtte feste LCD`n litt bedre en 14 ".. Takk for tips.. :cheers:

Mvh

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Til rover,

Jeg har vært på utkikk etter et takfest til flattv, men har ennå ikke lykkes. Hva slags takfeste bruker du? Kan du kanskje ta et bilde og legge ut her?

Det kryr av ulike veggfester, men takfester "vokser ikke på trær" tydeligvis.

Vår "flipdown" TV er laget for å henge i taket. Blir også bukt i Minibusser, vans ol. Den har ikke høytalere, men sender lydsignalet trådløst til stereoanlegget. Som igjen gir kjempebra lyd, mye bedre enn med "pinglehøytalerne" som er innmontert i flatskjermer.

Denne kombinert med Grundig decoder montert i taket ved siden funker fint.

Redigert av rover (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...