Pjolter Startet 21.August.2009 Del på Facebook Startet 21.August.2009 Hei båtvenner Jeg vurderer å kjøpe en LCD tv, Har i dag en 14" CRT TV, og hadde tenkt til å oppgradere denne med en 22" eller noe i den dur. I dag tar jeg frem TV`n fra aktercabinen hvor den står "sjøklart" og setter den opp på styrepulten eller i pantry`n. Men når det kommer en flatskjerm må den nesten ¨å en fast plass tenkte jeg. Hvor har dere TV`n plassert i båten?? Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Victora III Svart 21.August.2009 Del på Facebook Svart 21.August.2009 Hvorfor fast plass?? Noen ganger har du lyst til å slappe av i cabinen med tv`en, andre ganger kanskje i cocpit. Andre ganger vil kanskje ungene se noe i stikk-cabinen? Jeg hadde samme spørsmål som deg, men endte opp med å ikke montere fast, og angrer ikke! Jeg har lagt et fast montasje av dekoder og TV, der dekoder er skrudd fast under foten på flatskjermen. Kabler er stripset pent opp på baksiden. Lett å flytte på. Bare å plugge i èn strømkabel og èn antennekabel så er alt klart. Sitér dette innlegget Link to post
rover Svart 21.August.2009 Del på Facebook Svart 21.August.2009 Hos oss, henger den i taket. "flipdown" tv..... Ute av veien og synet, når den ikke er i bruk:-) Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 21.August.2009 Del på Facebook Svart 21.August.2009 Til rover, Jeg har vært på utkikk etter et takfest til flattv, men har ennå ikke lykkes. Hva slags takfeste bruker du? Kan du kanskje ta et bilde og legge ut her? Det kryr av ulike veggfester, men takfester "vokser ikke på trær" tydeligvis. Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 21.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.August.2009 Hos oss, henger den i taket. "flipdown" tv.....Ute av veien og synet, når den ikke er i bruk:-) Høres veldig bra ut, Vil gjerne se bilder jeg også Swande: Har fast plass til dekoderen og en lang antenne kabel som jegkan "rulle" inn når den ikke er i bruk, Vi ser nesten ikke på tv i båten, Men barne tv om morgenen gjør at Mor og Far får sove litt lengere... Tenkte at jeg måtte feste LCD`n litt bedre en 14 ".. Takk for tips.. Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
BMP Svart 21.August.2009 Del på Facebook Svart 21.August.2009 Har sat min 22" flatsjerm oppå barskapet synes egentlig det er en glimrende plassering. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 23.August.2009 Del på Facebook Svart 23.August.2009 Foreløpig står TV'en løst slik at jeg kan flytte den. Sitér dette innlegget Link to post
rover Svart 23.August.2009 Del på Facebook Svart 23.August.2009 (redigert) Til rover, Jeg har vært på utkikk etter et takfest til flattv, men har ennå ikke lykkes. Hva slags takfeste bruker du? Kan du kanskje ta et bilde og legge ut her? Det kryr av ulike veggfester, men takfester "vokser ikke på trær" tydeligvis. Vår "flipdown" TV er laget for å henge i taket. Blir også bukt i Minibusser, vans ol. Den har ikke høytalere, men sender lydsignalet trådløst til stereoanlegget. Som igjen gir kjempebra lyd, mye bedre enn med "pinglehøytalerne" som er innmontert i flatskjermer. Denne kombinert med Grundig decoder montert i taket ved siden funker fint. Redigert 23.August.2009 av rover (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.