Popeye83 Startet 22.August.2009 Del på Facebook Startet 22.August.2009 Er det noen som vet hvem som selger "metallarmert" diselslange som på bildet? Det er de grå slangene med blå prikker jeg er ute etter. Det gråe er en flettet metallkappe og i endene er det klemte hylser Hilsen Jørgen Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 22.August.2009 Del på Facebook Svart 22.August.2009 (redigert) Jeg tror du får kjøpt de i de fleste TESS butikkene. Nå vet jeg ikke hvor i landet du er, men jeg fikk laget nye på Brekstad utenfor Trondheim tidligere i år når jeg byttet alle dieselslanger i min båt. Husk også at du får klemt på nye endestykker samtidig. Det beste er å ta med de du skal bytte, så lager de nye etter mål av de gamle Mvh Pjolter Redigert 22.August.2009 av Pjolter (see edit history) Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Popeye83 Svart 22.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.August.2009 Takk for tipset. Da får jeg prøve å komme meg på en TESS butikk etterhvert. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 22.August.2009 Del på Facebook Svart 22.August.2009 Det der er verdens verste møkkaslanger, styr klar. Bruk heller en vanlig slange sertifisert for diesel. Jeg hadde en mindre brann en gang for mange år siden. Grunnen til at brannen utviklet seg til det den ble, var at metallarmeringen varmet opp på grunn av varmen og ble som en varm veke for drivstoffet som lekket ut. Slike slanger burde være forbudt i bruk. Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 22.August.2009 Del på Facebook Svart 22.August.2009 Nordhavn bruker hydraulikkslanger og pressede hydraulikkfittings i alle drivstoffslanger. Det er i hvertfall solid! Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 22.August.2009 Del på Facebook Svart 22.August.2009 Da jeg kjøpte min Bavaria fra 1997 brukt i 2005 byttet jeg alle dieselslangene siden det var metall rundt de og de hadde rustet. Brukte da bare vanlig dieselslange fra maritim med doble slangeklemmer. La slangen inne i en billig armert plastslange deler av strekket for å beskytte mot gnag. Sitér dette innlegget Link to post
egon Svart 22.August.2009 Del på Facebook Svart 22.August.2009 http://www.fittings.no/ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.