Guest rogerfo Startet 30.Juni.2004 Del på Facebook Startet 30.Juni.2004 Jeg har en konflikt mellom en Dell Latitude bærbar PC og en Garmin II GPS. Når jeg kobler til GPSen til COM-porten på PCen lever musa sitt eget liv. Musepekeren vandrer over skjermen og trykker tilfeldig rundt om kring... Det har klar sammenheng med tilkobling av GPSen. GPSen med kabel har tidligere fungert OK sammen med en Acer bærbar PC. Hva kan dette skyldes??? mvh Roger Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 30.Juni.2004 Del på Facebook Svart 30.Juni.2004 Koble til GPS'en etter at Windows har startet. Dersom dette ikke hjelper må du inn på sytemet og deaktivere den "uønskede musa" Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Guest rogerfo Svart 30.Juni.2004 Del på Facebook Svart 30.Juni.2004 Jeg har prøvd å koble til GPSen etter at Windows er startet. Musa er den innebygde "touchpad"-musa på tastaturet. /roger Sitér dette innlegget Link to post
will Svart 30.Juni.2004 Del på Facebook Svart 30.Juni.2004 Forum / Åpent forum / Re: Pc som kartplotter her finner du noe Sitér dette innlegget Link to post
will Svart 30.Juni.2004 Del på Facebook Svart 30.Juni.2004 Re: GPS og Windows XP og her er resten Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 1.Juli.2004 Del på Facebook Svart 1.Juli.2004 Jeg har prøvd å koble til GPSen etter at Windows er startet. Musa er den innebygde "touchpad"-musa på tastaturet. /roger Har nettopp ordnet to maskine med samme problem, når "musa" går beserk, ta ut gps'en slik at du får kontroll over mskinen. Deaktiver så den "nye" musa i: kontrollpanel, system, maskinvare, enhetsbehandling... Når denne er deaktiver kan du koble til GPS'en igjen. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Guest rogerfo Svart 1.Juli.2004 Del på Facebook Svart 1.Juli.2004 Jeg ønsker å bruke den musa som går berserk, jeg har ikke noen annen mus koblet til maskinen. Kan jeg legge den interne musa på en annen COM-port? Sitér dette innlegget Link to post
balja Svart 1.Juli.2004 Del på Facebook Svart 1.Juli.2004 Start kartprogrammet før du kobler til gps!!! Det er det eneste som hjelper hos meg Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 1.Juli.2004 Del på Facebook Svart 1.Juli.2004 Jeg ønsker å bruke den musa som går berserk, jeg har ikke noen annen mus koblet til maskinen. Kan jeg legge den interne musa på en annen COM-port? Det at musa går beserk er fordi at GPS'en gjenkjennes som en mus, når denne sender data til porten blir det bare rot. Får du koblet ut den NYE musa windows finner vil ant. alt virke som normalt. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
BK Svart 1.Juli.2004 Del på Facebook Svart 1.Juli.2004 Når du deaktiverer den NYE musa, vil dette virke permanent ?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.