windystorm Startet 23.August.2009 Del på Facebook Startet 23.August.2009 (redigert) Etter jeg nettopp har handelt min store drømm. Så opplever jeg på første turen at det kommer olje ut av eksosen når motoren går på tomgang (rekner med det kommer i fart og) Jeg har sjekket olje nivået på motoren , så det er helt ok. Det er heller ikke noe form for lekasje på motor eller vann i oljen eller kjølevesken. Noen som har noen tips om hva dette kan vere?? Redigert 23.August.2009 av windystorm (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 23.August.2009 Del på Facebook Svart 23.August.2009 (redigert) Har ikke noe tips ang. problemet ditt - MEN - du bør endre tittelen på tråden din, ellers vil den bli stengt av moderator. Du MÅ ihvertfall ha med hva slags motor det er som du har problemer med. Forøvrig bør du lese "bruksanvisning" for riktig utforming av tittelen. Kjapp deg! Forøvrig: Olje ut av eksosen - går ut i fra at oljen er svart (forbrent) - kan tyde på at oljeskraperingen(e) er slitt eller gåen. Redigert 23.August.2009 av Walter_S (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
windystorm Svart 23.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.August.2009 Ok, takk for det. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 23.August.2009 Del på Facebook Svart 23.August.2009 Hvordan ser du denne oljen og er du sikker på at det er olje og ikke uforbrent diesel? Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
windystorm Svart 23.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.August.2009 Nei, jeg er ikke sikker på om det er olje. Det kommer små svarte "kaker" som legger seg på overflaten i tillegg til regnbue farger. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 23.August.2009 Del på Facebook Svart 23.August.2009 (redigert) Regnbuefarge kan være uforbrent diesel. Ville da sjekket om dieselpumpa må justeres evt fått sjekket dysene. Dersom det er olje vil jeg anta at turboen er synderen. Redigert 23.August.2009 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Walter_S Svart 23.August.2009 Del på Facebook Svart 23.August.2009 Hvis det bare var uforbrent diesel, så ville vel motoren ryke (grå-hvit?) i tillegg, vel? Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
windystorm Svart 23.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.August.2009 Skal kjøre båten på verksted i morgen. Håper dei klarer å lokalisere problemet og fikse det. Sitér dette innlegget Link to post
windystorm Svart 23.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.August.2009 Snakket med en vp mekaniker på telefon i dag, han mente at det kunne være en dyse som var gått tett. Sitér dette innlegget Link to post
Wiking 28 Svart 25.September.2009 Del på Facebook Svart 25.September.2009 Hei. Tror det er tiltsylinderene som lekker, og da kommer olja til syne når motoren går...(eksosen virvler den opp) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.