softneck Startet 23.August.2009 Del på Facebook Startet 23.August.2009 Hei båtfolk. Vi driver og myser rundt etter en større båt. (lider av 3x3 fotssyken ) Har falt litt for Skilsø 750 CC med Ac, pga genial uteplass og to kabiner. Men denne får usedvanlig mye pepper pga av at den er rank. Er dett mulig å gjøre noe med? Noen som har prøvd med ballast? Har lite lyst til å handle båt til 250K-300K og finne ut en uke etter at: "oi, dette var et dårlig kjøp!" Vi har muligheten til å få prøvet en uten AC, mulig denne er mer stabil? Svar mottas med takk. Sitér dette innlegget Link to post
Geir Svart 23.August.2009 Del på Facebook Svart 23.August.2009 Har hatt en Skilsø 750 i fem år, og aldrig følt rankheten som problem. Var også opptatt av dette når vi kjøpte båten, men som sagt det var aldrig noe problem. Anbefaler at du evt. kjøper med stor nok motor. Vi hadde 130 hk, og det var nok til at den "slapp" sjøen når vi ga på. Geir Sitér dette innlegget Link to post
softneck Svart 23.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.August.2009 Den vi skal se på, skal vistnok gjøre 20 knuter på full spiker. Regner med at det er en med nokså stor maskin. Liker designen på disse båtene. er liksom ikke så 80-tallssnekkeaktige..... .Ligger en -97 modell på Finn også for 330K over vårt budsjett kan man si. Pen båt da....ble hvist sjøsatt i -99. Sitér dette innlegget Link to post
Anniken Svart 24.August.2009 Del på Facebook Svart 24.August.2009 Hei, vi har samme typen båt, og er godt fornøyd. Ved stilleligge er det nok slik at en merker det om mannskapet flytter seg fra side til side, men vi har aldri oppfattet det som et problem. Det er igrunn lite forskjell på tomme og fulle tanker (har ikke merket forskjell overhode, men har heller ikke kjent etter), så jeg er ikke sikker på om ballast er noen god idè, trimflaps derimot er et must på denne. Vi har en grønn 86 hester (TMD30) og har maksfart på 14-16 knop med baugen godt nedtrimmet, men sjelden at vi marsjer med mer enn 10-11. Det går sikkert å få 20 med stor nok motor, men jeg vil tro det må være maks for hva som passer for dette skroget - jeg får følelsen av at den begynner å legge seg litt på siden når vi nærmer oss 16 knop, men det er sikkert noe annet med hekken godt ned i vannet-men da klarer ikke vi mer enn 14, så det vet jeg ikke. Ved akterlig sjø er det greit å slakke litt opp, slik at hekken kommer godt ned. Da merker jeg også forskjell på om tankene er fulle eller tomme. Båten føles roligere med litt i tankene. Når sjøen kommer foran tvers, er båten veldig bra. Til å være 25 fot, er det usedvanlig mye plass i denne båten, og vi (to voksne) har brukt båten som feriebåt i seks år nå, og er godt fornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
softneck Svart 24.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.August.2009 Veldig fint å få høre fra folk med erfaringer med båten. det er vel litt hva en tilvender seg til også tror jeg. Så lenge båten ikke er farlig å bruke...... Skal få summet oss til å prøve et eksemplar snart.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.