Hillmar Svart 26.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2009 Siden du forhandler disse motorene kan du kanskje bekrefte/avkrefte om HO-utgaven ikke har et eget XD-100 program. Og hvis det er tilfellet at den ikke har det, er det da no vits å kjøpe XD-100 olja eller er det like greit med XD-50? Sitér dette innlegget Link to post
bogsnesen Svart 26.August.2009 Link til dette innlegget Svart 26.August.2009 H.O motoren har XD - 100 program, så vidt eg kan huske, eg skal dobbeltsjekke viss eg tar feil. Eg ville uansett ikkje vurdert noko anna enn XD - 100 olje på ein E - Tec. Det som iallefall er oppgitt er, at spesielt H.O, som går på høg belastning skal ha XD - 100 med XD - 50 innstilling. Det vil forsåvidt gjelde andre motorer også. Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 26.August.2009 Link til dette innlegget Svart 26.August.2009 H.O motoren har XD - 100 program, så vidt eg kan huske, eg skal dobbeltsjekke viss eg tar feil. Fint om du sjekker dette, da jeg vurderer blandt annet H.O. 150 E-tec for til våren. Sitér dette innlegget Link to post
Hillmar Svart 26.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2009 Siden vi har en fagmann her kan jeg kanskje får et skikkelig svar på hva som faktisk er forskjellen på 150 og 150-HO? Jeg vet at girhuset er forskjellig, kanskje giringa også? Er det noe mer? Jeg var ute å testa den aktuelle båten med HO-utgaven i dag, vil den vanlige gå merkbart dårligere? Sitér dette innlegget Link to post
bogsnesen Svart 27.August.2009 Link til dette innlegget Svart 27.August.2009 Eg husket både rett og galt. HO har ( hatt ) XD - 100 program. På dei nyaste mappingane \ modellene er denne muligheten tatt vekk. Dvs at HO skal ha XD - 100 og skal gå på normal innstilling ( XD - 50 ) På 150 og 150 HO er forskjellen girkassa og dekoren, det skulle vel bety at du merker liten forskjell på effekt. Sitér dette innlegget Link to post
Hillmar Svart 27.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2009 Takker for oppklaring der! Sitér dette innlegget Link to post
Hillmar Svart 29.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.August.2009 Tenkte jeg bare skulle oppdatere saken her. Båt er nå kjøpt og på hekken henger det en Evinrude 150-HO! Takker alle som har kommet med nyttige innlegg her, og får håpe på at motoren lever opp til forventningene dere har laget Slenger på et siste spm. her: Motoren skal ha første service nå etter sesongen, og siden det er første service og motoren er nyinnkjøpt tenkte jeg å la et verksted ta seg av dette og be dem ta en generel inspeksjon av den. Er det noen som har tips til dyktige Evinrude verksteder mellom porsgrunn og oslo (helst nær enten det ene eller andre stedet)? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 31.August.2009 Link til dette innlegget Svart 31.August.2009 (redigert) Mye kjekk info å finne her for den interesserte: http://www.etecownersgroup.com/ Apropos olje: "The XD100 SETTING is ONLY recomended with the exclusive use of XD100 oil NOTHING ELSE. The advantage is that your engine will use very little of it. It is not recomended to reset your engine to the XD100 setting if your engine is used for racing or over propped or overloaded. Not all E-Tecs have the XD100 setting, for example all HO models." Redigert 31.August.2009 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
los Svart 31.August.2009 Link til dette innlegget Svart 31.August.2009 Slenger på et siste spm. her:Motoren skal ha første service nå etter sesongen, og siden det er første service og motoren er nyinnkjøpt tenkte jeg å la et verksted ta seg av dette og be dem ta en generel inspeksjon av den. Er det noen som har tips til dyktige Evinrude verksteder mellom porsgrunn og oslo (helst nær enten det ene eller andre stedet)? Grattis http://www.kaldnes-maritime.no/ http://www.gulesider.no/kart/#lat%3D655287...0%26tab%3Dwhite Sitér dette innlegget Link to post
Hillmar Svart 31.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.August.2009 Grattis http://www.kaldnes-maritime.no/ http://www.gulesider.no/kart/#lat%3D655287...0%26tab%3Dwhite Har du egen erfaring med disse? Tar imot flere tips til dyktige Evinrude-verksteder! Båten er foresten hentet trygt hjem fra Arendal i dag Sitér dette innlegget Link to post
los Svart 31.August.2009 Link til dette innlegget Svart 31.August.2009 Har du egen erfaring med disse? Ikke annet enn at min båt og motor kommer fra seahorse.no som inntil ifjor var importør av White-shark og Evinrudeforhandler. De ligger vegg i vegg med kaldnes maritime og har et tett samarbeid. Jeg har *hengt* der endel ,handlet noe småtterier og fått svar på spørsmål.(Har hytte på Nøtterøy) Jeg skal ikke ha service før etter neste sesong så hittil har det ikke vært stort å bruke penger på ,men kommer helt sikkert å bruke dem da Ellers kan du sjekke forhandlerlisten til importøren og ta deg en ringerunde. http://www.fischemarine.no/default.aspx?ca...mp;P=Evinrude#s Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 3.November.2012 Link til dette innlegget Svart 3.November.2012 Alternativ olje til E-tec: http://www.amsoil.com/lit/g2968.pdf Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.