xbox Startet 24.August.2009 Del på Facebook Startet 24.August.2009 Hei. Har i det siste hatt blinking i skjermbilde på Raymarine E 120 Skjerm, skjermen går nesten helt svart ved bruk av autopiloten. Dette skjer når jeg seiler, altså uten ladning. Har sjekket batteriene og dem er ok. E120 viser i menyen 10.69 V. Koblet en ny kabel rett fra et NYTT oppladet batteri og direkte til E 120 fikk da disse verdiene. Batteriet viste før tilkobling 13.6 V etter 15 min med skjermen på viste batteriet 12,47 , multimeter ved tilkoblingspunkt på skjerm 11,48 og E12o viste 10,79 V og et forbruk på 1,89A. Seatalk kabelen ut fra skjermen ble også fjernet med samme resultat. Hva er normalt spenning ved bruk av E120, er det noen som har sjekket det uten at lading er i gang. Trodde først at det var batteriene som var slakke, men med 2*140 amp batterier som har stått på lading i mange dager tar det bare kort tid før spenningen faller på skjermen, men batterispenningen viser 12,7 volt i multimeteret. Installasjonen har vært brukt i 1,5 år og alt av kabling er fabrikkmontert. Mistenker at det er Skjermen som feiler, hva tror dere. Hilsen Xbox Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 24.August.2009 Del på Facebook Svart 24.August.2009 (redigert) Sønnak Nautilus? Jeg synes at mine batterier (230Ah) faller veldig fort ned på volt selv med små forbrukere. Men du skulle jo kunne belaste batteriene dine med 2A i ganske så mange timer før du har tappet batteriene 50%. Redigert 24.August.2009 av Allan E (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
xbox Svart 24.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.August.2009 Tror jeg er gått bort fra at det er batteriene, jeg koblet meg jo inn på et toppladdet nytt batteri og fikk samme resultat som da jeg var tilkoblet forbruksbatteriene. Sitér dette innlegget Link to post
Dust Svart 1.Desember.2009 Del på Facebook Svart 1.Desember.2009 Fant du ut hva som var feilen? Jeg har registrert at min E120 også blinket sist jeg var på tur, har nye batterier så det er ikke noe galt med spenningen Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 1.Desember.2009 Del på Facebook Svart 1.Desember.2009 Nå er det vel ikke bare batteriene din som bestemmer om E120 får jevn spenning eller ikke. Hvis skjermen deler kabling deler av veien fra batteriet til skjermen med annet utstyr som har varierende strømtrekk vil du kunne få blinkende skjerm. Kjør seperat kabling med tilstrekkelig tverrsnitt hele vegen i fra hovedbryter til skjermen. Sjekk også at kablingen til hovedbryter har tilstrkkelig tverrsnitt. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøga Svart 1.Desember.2009 Del på Facebook Svart 1.Desember.2009 du skal i utgangspungt ikke ha spenningsfall i det hele tatt. da må kabel skjekkes fra batteri sikring og bryter om du har. kan også være for liten kabel siden det er orginalmontert. er det langt strekk fra batteri kreves fort 6kvadrats kabel. og har du radar i tilleg krever denne mye strøm. toppladet batteri burde vel være mere en 12,7 volt Sitér dette innlegget Link to post
Dust Svart 1.Desember.2009 Del på Facebook Svart 1.Desember.2009 Kablingen er som den har vært siden 2006 og det har ikke vært problemer tidligere. Jeg får gå over alle koblingene for å eliminere dårlig kontakt Sitér dette innlegget Link to post
xbox Svart 9.Januar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Januar.2011 Kanskje litt seint med tilbakemelding, men feilen på plotteren var en sukkerbit koblings klemme som var irret og ga dårlig kontakt. Klippet den bort og monterte kabelsko av god kvalitet, problemet var løst. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.