Jump to content

Volvo penta md21a fusker

Arvid1

Recommended Posts

hvordan ser eksosen ut?

sort?

blå?

grå?

normal?

Er dette et nytt problem, eller har den alltid vært slik?

Prøv å ruse den i fri og se om den går over 3000 runder da. Hvis den gjør det skulle en tro at regultoren er i orden. Da er det nærliggende å tro at den ikke får nok diesel. Det står et skilt på pumpa med max rpm, vanligvis 4700 eller 4800 mener jeg å huske. Det er ingen god ide å ruse så langt...

Det går rykter om at noen av disse er levert som 45HK / 3000rpm, min skal visst være det - men det står fremdeles 4700 på pumpa ...?

For hva det er verdt så går den 3030rpm omtrent på full gass, og da kommer det litt sort røyk de siste 50 rundene. Muligens er det bare valgt en tyngre propell som begrenser turtallet.

GeirKS

Sjekk prisen på nye først! Ikke sikkert de er så dyre, og så slipper du å få noen som er like slappe som de som knakk! Sjekk også Peugeot forhandlere, mulig de er billigere enn Volvo Penta. Samme delene er det uansett. Og med 7 knekte ville jeg ha skiftet den åttende også..

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Hei har en Saga 7000 med en Volvo penta md 21a når motoren kommer over 3000 virker det slik på meg at den sperrer--fusker hva kan være årsaken til dette. er takknemlig for alle råd.

Hilsen Arvid

Hei Arvid 1 Du er vel like usikker på dette forumet som jeg. At jeg og du har samme motor er jo mer interresant. veksler gjerne erfaringer med deg

Mvh.

Petter

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...