Arvid1 Startet 25.August.2009 Del på Facebook Startet 25.August.2009 Hei har en Saga 7000 med en Volvo penta md 21a når motoren kommer over 3000 virker det slik på meg at den sperrer--fusker hva kan være årsaken til dette. er takknemlig for alle råd. Hilsen Arvid Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 25.August.2009 Del på Facebook Svart 25.August.2009 Får den nok luft ? Har du kontrollert luftfilter ? Får den nok diesel ? Har du kontrollert dieselfilter ? Det er vel de to enkleste årsakene jeg kommer på... Sitér dette innlegget Link to post
Arvid1 Svart 26.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.August.2009 Var ikke klar over at det var luftfilter på den men har kjøpt inn nytt dieselfilter. Sitér dette innlegget Link to post
Ronald Svart 26.August.2009 Del på Facebook Svart 26.August.2009 Hvis 21a er lik som 21b når det gjelder luftinntak, så er det ikke filter på denne, nei. Kun et "innsug" med en litt grov rist. Sånn er det i alle fall på min. Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 26.August.2009 Del på Facebook Svart 26.August.2009 hvordan ser eksosen ut? sort? blå? grå? normal? Er dette et nytt problem, eller har den alltid vært slik? Prøv å ruse den i fri og se om den går over 3000 runder da. Hvis den gjør det skulle en tro at regultoren er i orden. Da er det nærliggende å tro at den ikke får nok diesel. Det står et skilt på pumpa med max rpm, vanligvis 4700 eller 4800 mener jeg å huske. Det er ingen god ide å ruse så langt... Det går rykter om at noen av disse er levert som 45HK / 3000rpm, min skal visst være det - men det står fremdeles 4700 på pumpa ...? For hva det er verdt så går den 3030rpm omtrent på full gass, og da kommer det litt sort røyk de siste 50 rundene. Muligens er det bare valgt en tyngre propell som begrenser turtallet. GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 26.August.2009 Del på Facebook Svart 26.August.2009 https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=6 Godt lesestoff fra MD21 guru`n Ingar. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Arvid1 Svart 27.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.August.2009 Når jeg satte båten på vannet fikk jeg motoren opp i 3900 i fart men etter en tur fra Oslo til Moss Begynte den og fuske når jeg dro den opp i litt over 3000. Sitér dette innlegget Link to post
Arvid1 Svart 27.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.August.2009 Glemte og si at dieselpumpa skal være overhalt for 3 år siden i følge forrige eier Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 28.August.2009 Del på Facebook Svart 28.August.2009 Funnet ut noe Arvid? Går ut i fra at du har sjekket oljen for vann (grå) og korrekt nivå? Samme med frostvæsken. Sjekk også kontrollkabelen, at den ikke har løsnet elns, slik at du ikke får gitt full gass. Ser dette bra ut heller vel teorien til dieselsystemet. Geir Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 28.August.2009 Del på Facebook Svart 28.August.2009 Kanskje du burde ta en titt på propellen også, hvis den er full av rur kan man jo oppleve noe slikt som du beskriver. Geir Sitér dette innlegget Link to post
Arvid1 Svart 4.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.September.2009 Hei da har jeg lokalisert feilen, jeg tok av toppdekslet og fant 7 knekte ventilfjærer, mitt spørsmål nå er hvor kan jeg få tak i nye- brukte ventilfjærer? Hilsen Arvid Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 4.September.2009 Del på Facebook Svart 4.September.2009 Sjekk prisen på nye først! Ikke sikkert de er så dyre, og så slipper du å få noen som er like slappe som de som knakk! Sjekk også Peugeot forhandlere, mulig de er billigere enn Volvo Penta. Samme delene er det uansett. Og med 7 knekte ville jeg ha skiftet den åttende også.. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
spilli Svart 4.September.2009 Del på Facebook Svart 4.September.2009 Hei har en Saga 7000 med en Volvo penta md 21a når motoren kommer over 3000 virker det slik på meg at den sperrer--fusker hva kan være årsaken til dette. er takknemlig for alle råd. Hilsen Arvid Hei Arvid 1 Du er vel like usikker på dette forumet som jeg. At jeg og du har samme motor er jo mer interresant. veksler gjerne erfaringer med deg Mvh. Petter Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.