Jump to content

Alternativ lydpotte til Polar 20/22 (MD7B og MD2030)

shelby

Recommended Posts

Jeg har en eldre Polar 20 og en litt yngre Polar 22 som jeg ønsker å endre lydbildet på. Jeg skal montere dempeplater, men lurer også på om det har noen hensikt å se på alternative løsninger når det gjelder lydpotter. Begge er originalt utstyrt med lyddemper av enkleste sort: http://www.maritim.no/product.aspx?id=4275...upkey=006003021

Spørsmålet er om en Salisbury-potte eller en med rustfrie ender og gummibelg (se: www.maritim.no/product.aspx?id=4221&groupkey=006003021) vil endre lydkarakteristikken noe? Trenger jeg da eventuelt ny vannlås?

På 20en kan forresten eksosen gjerne være mer hørbar pga mye mekanisk støy og at en 2-syl motor (MD7B) trolig har potensiale for fin eksoslyd. En bekjents 2-syl Sabb lager ihvertfall nydelig musikk, men dette er kanskje konstruksjonsbetinget.

På 22en (3-syl, MD2030) ønsker jeg minst mulig lyd.

Takknemlig for alle tips!

Shelby

Min Polar har en eksosslange fra manifolden, bakover under bunnlemmene og ut. Lyddemping er vha kjølevannet. Men så har jeg en godmotor også da, Marna bensin, ikke noe dieseldyr :yesnod:

Men jeg kan være interresert i erfaringene dine med lydmatter, da jeg kunne tenke meg å dempe det mekaniske slik at bare godlyden fra eksosen høres :cool:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...