Merlis Startet 25.August.2009 Del på Facebook Startet 25.August.2009 Hei! Har en Draco 18 DC som sårt trenger en ny kalesje. Den som står på nå er originalen fra 1986 og er klar for å byttes ut da det er hull og rifter stort sett over alt på den. Så sliter jeg med svært dårlig økonomi da jeg nettopp har kjøpt båten og er student. Så lurte jeg på hvem som selger de billigste kalesjene til båter? Noen som veit dette? Hvis det kommer på over 7.000 kr uansett så venter jeg til sommeren og kjøper original kalesje fra Windy/helly hansen. Håper noen kan hjelpe meg. På forhånd takk! Mvh Jonas Sitér dette innlegget Link to post
Nordåsen Svart 25.August.2009 Del på Facebook Svart 25.August.2009 Min erfaring er at dette ofte er billigst å kjøpe fra båtprodusent, eller snakke med de og høre hvem de anbefaler. Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 25.August.2009 Del på Facebook Svart 25.August.2009 Jeg hadde god erfaring med nikalesj på Vesterøy, Hvaler. OK pris, OK utførelse. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
summer family Svart 26.August.2009 Del på Facebook Svart 26.August.2009 Hei Snakk med Møbel Johansen i Ramfjordbotn,finnes ikke mer dyktig mann enn han.Billig og vanvittig bra service.Har sydd opp alle puter og stoler i båten samt ny kalesje.Det ble bare helt fantastisk. Sitér dette innlegget Link to post
Miss Amalie Svart 26.August.2009 Del på Facebook Svart 26.August.2009 Har en Draco 18 DC som sårt trenger en ny kalesje. Den som står på nå er originalen fra 1986 og er klar for å byttes ut da det er hull og rifter stort sett over alt på den. Så sliter jeg med svært dårlig økonomi da jeg nettopp har kjøpt båten og er student. Hei! Har du vurdert å lage selv, siden du likevel har den gamle som mal? Det er fullt mulig å sy selv Men da må du se på det som et hyggelig tidsfordriv i vinter Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
2tx Svart 26.August.2009 Del på Facebook Svart 26.August.2009 Hvis det kommer på over 7.000 kr uansett så venter jeg til sommeren og kjøper original kalesje fra Windy/helly hansen. Står det noen lapp på den gamle kalesjen? Vet Jens Sagen har lagd kalesjer til 1800 DC Vil tro de selger den billigere enn Windy... Tror de og mange andre gir minst 10 % hvis du bestiller i lav sesong! Sitér dette innlegget Link to post
blacki Svart 26.August.2009 Del på Facebook Svart 26.August.2009 Jens sagen er vel både realtivt billige og god kvalitet. Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 26.August.2009 Del på Facebook Svart 26.August.2009 (redigert) Slik jeg har forstått det så ble prisen 7000,- for både sprayhood og kalesje for Amilie 36 og det er billig og mye fin vinterhobby. Arrester meg om jeg tar feil. Selv har jeg vurdert å sy sprayhood og kalesje til vinteren. Må si jeg ble imponert over resultatet til Amilie 36 Redigert 26.August.2009 av Bøljan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ronald Svart 26.August.2009 Del på Facebook Svart 26.August.2009 ...Hvis det kommer på over 7.000 kr uansett så venter jeg til sommeren og kjøper original kalesje fra Windy/helly hansen.... Vel, jeg ville ikke ventet helt til sommeren. Ta kontakt med ulike produsenter, og spør eksplisitt om de gir rabatt ved høst-/vinterbestilling (og leveranse). Da har de mindre å gjøre. Både Jens Sagen og Alf Hansen gir rabatt i slike tilfeller, rundt 10% tror jeg det er hos disse. Ronald. Sitér dette innlegget Link to post
Merlis Svart 27.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.August.2009 Hei igjen! Takk for alle svar og all hjelp =) Har sendt noen mailer til forskjellige produsenter av båtkalesjer nå for å høre hvor jeg kan få den beste prisen. Håper de kan gi noe rabatt nå som båtsesongen nesten er over. Men igjen, tusen takk for hjelpen! =) Mvh Jonas Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.