spilli Startet 25.August.2009 Del på Facebook Startet 25.August.2009 Har kommet fram til at jeg faktisk trenger baugpropell på denne båten. Er det noen her på forumet som har en slik båt med innmontert propell? Hadde også vært fint om noen kune gi meg noen tips om noen som kan ta jobben med å støpe inn tunnellen. Hadde tenkt meg en Sleipner SE 40 som jeg ser er på tilbud. Er denne stor nok? Hadde en prat med Roaldbj på brygga i dag,(Vi har plass tverrs overforandre) han anbefalte å gå på BP for å hente informasjon. For ordens skyld nevnes at båten blir tatt på land i Son sept - okt. Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 26.August.2009 Del på Facebook Svart 26.August.2009 Skal du nå først gjøre det kukstøke og sette inn pysevisp i Huien må du nå montere en som er såpas stor at den vil virke den dagen du trenger den. SE 40 blir da alt for liten. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 26.August.2009 Del på Facebook Svart 26.August.2009 ble du vekket av en thruster på morran i dag BMP...? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Schierna Svart 26.August.2009 Del på Facebook Svart 26.August.2009 Jeg er enig med at SE 40 blir for liten til din båt. Var på messa i Sanvika ifjor å fikk kjempebra tilbud på aktertrøster der ferdig montert fra Engbo. Ingen problem fra andre leverandører eller. Lykke til selv om noen kaller det pysevisp.( er ikke enig i det) Schierna Sitér dette innlegget Link to post
spilli Svart 26.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.August.2009 ble du vekket av en thruster på morran i dag BMP...? Det var vel ikke akkurat det jeg stlte spørsmål om, men nic navnet ditt tilsier jo at det ikke ser så lyst ut. Til dere andre som har svart fornuftig, takker jeg, men skal jeg opp i større tunell, få jeg knapt om plassen, Har tilbud på en Vetus 55, men kjenner ingen som bare gjør støpejobben på tunellen. (Hvis noen vet, pls send en IM) Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 26.August.2009 Del på Facebook Svart 26.August.2009 ble du vekket av en thruster på morran i dag BMP Ble ikke vekket av en i dag men har blit det en del ganger i sommer. Man kan jo håpe på at om de som må ha pysevisp monteren en som er tilstrekkelig stor så trenger de ikke og bråke så lenge med den. Det ser jo ut til at når den først er montert er det om og gjøre og få kjørt mest mulig med den enten det trenges eller ikke. Sitér dette innlegget Link to post
spilli Svart 26.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.August.2009 Skal du nå først gjøre det Jeg er jo enig med deg i at det er når man "trenger" det at man skal bruke "vispen", men at det bare er for pyser er jeg ikke enig i. Jeg mener det er en trygghet for en selv, og ikke minst for andre at man ikke påfører skade på sitt eget, og andres fartøy. Båtforsikringer og bilforsikringer har jo ikke samme fungsjon som kjent. Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 26.August.2009 Del på Facebook Svart 26.August.2009 Hva er grunnen til at du ønsker vetuspropell? Er den veldig billig? Jeg ville heller satt inn en propell av et annerkjent merke hvor du får tak i deler i hver havn. Sammenliknet med antall sleipner og engboforhandlere langs kysten, er det aldri noe problm å få tak i deler til disse propellene, men vetus har et mye mindre forhandlernett. Du bør i hvertfall sørge for å få delene fra samme leverandør som evt. skal støpe inn tunnellen. Hvis ikke vil du nok oppleve at totalprisen på montasjen blir noe høyere. Sitér dette innlegget Link to post
spilli Svart 26.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.August.2009 Hva er grunnen til at du ønsker vetuspropell? Hei Kaftein. Grunnen til at jeg nevner en Vetus er at jeg kan få en slik som var feilmontert (aldrig brukt) til noe redusert pris,og så har den jo litt større skyvekraft (viser til innlegg som mener at SE 40 blir for liten) Ellers er jeg helt enig med deg at det er best å ha et godt forhandlernett rundt seg. Har forresten mottatt IM fra deg, takk for det, skal svare deg ganske snart. Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 26.August.2009 Del på Facebook Svart 26.August.2009 Maritim sier i katalogen bl.a.: Modell SE 40S/125 Skyvekraft: 40 kg ved 10,5V/21V: 48 kg Båtstørrelse (fot): 26’-34’ Så da bør den være stor nok. Jeg installerte samme baugpropell i Viksund 800. Ikke noe problem. Men hvis det blåser MYE, kan det bli problem nesten uansett størrelse på baugpropellen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.