summer family Startet 26.August.2009 Del på Facebook Startet 26.August.2009 Hei Syns jeg leser nesten hele tiden at dere med volvo plages mye med motorene deres,er det slik?. Da må jeg spørre,hvorfor i H ikke sette ned noe som holder,bruke mye tid og frustrasjon på noe dere vet ikke holder.Klarer ikke å dy meg.Kjenner problemet herfra jeg bor også.Litt merkelig egentlig også,skulle tro volvo kunne det her, men tydeligvis ikke. Har hatt mange motorer men ikke volvo,tror ikke det blir det heller etter all negativ omtale rundt volvo her. Kjenner mange i næring som plages noe helt jævlig,det får konsekvenser for drifta. Bytt ut Dritten. Sitér dette innlegget Link to post
Mare Nostrum Svart 26.August.2009 Del på Facebook Svart 26.August.2009 ...og poenget var??? Sitér dette innlegget Link to post
summer family Svart 26.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.August.2009 Det må du da ha skjønt Sitér dette innlegget Link to post
pantzatt Svart 26.August.2009 Del på Facebook Svart 26.August.2009 Er en av dem som har hatt noen utfordringer med stort grønt dyr innstallert i kjelleren, så jeg tar på ingen måte Volvo i forsvar. Men kan det tenkes at Volvo har hatt store markedsandeler opp gjennom årene, og at det nå er mange motorer som begynner å slite med høyt timetall? Ikke forsvar, bare en tanke... Sitér dette innlegget Link to post
Holmabåten Svart 26.August.2009 Del på Facebook Svart 26.August.2009 det er vel naturlig at det er flere innlegg omm Volvo enn andre siden det går flest fritidsbåter rundt med grønne dyr. Har selv 2 stk 20 år gamle 41 maskiner i kjelleren i min og de maler som en katt. Starter hver gang. litt røyk når det er kald men det kan en leve Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 26.August.2009 Del på Facebook Svart 26.August.2009 Jeg tipper at i 70-80% av båtene i norge med innenbords har en Volvo Penta av en eller annen type.. Det er klart at det blir mest trøbbel med Volvo da! Nyere båter leveres også med Volvo, men her virker det som om de nye D-seriene virkelig har trøbbel med injektorer drivstoff osv, som kan føre til totalhavari.. De gamle enkle motorene er nok solide motorer om de blir riktig brukt og får rett vedlikehold. Jeg har derimot vært skeptisk til liten motor og høyt effekt uttak! dårlig kombinasjon etter min mening... på sikt vil det jo vise seg om motorene koblet til drev virkelig tåler disse kreftene.. Mercuriser har i hvertfall hatt problemer med drevene når effekten blir 250-350hk! Og som et svar på spørsmålet ditt, så finnes det selfølgelig motorer som holder!! f.eks MTU plessurcraft motorer, MAN mariniserte motorer, CAT osv.. Men da er du opp i en prisklasse langt over Volvo Yanmar og Mercuriser. + at de er dobbelt så tunge + at de kun kan monteres med strak aksler eller v-gear.. i småbåter 20-40fot er det en grunn til at det blir valgt lette og enkle konstruskjoner Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Sjeldenutpå Svart 26.August.2009 Del på Facebook Svart 26.August.2009 Det er tull med andre motorer også! Ta feks min fordsabb. Eg måtte feks skifte eksosbend i vår pga tæring etter 22 år og så var det flere dieselslanger som var dårlige !! Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
summer family Svart 26.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.August.2009 Den var god sæbø Kan vel være enig i at mange av volvos gamle motorer var og er gode,men når dem begynte å putte all slags mulig elektronikk og dritt på dem,uten å vite nesten hva dem gjorde går det galt. motorene blir altfor komplisert med all elktronikken,som det er sagt her tidligere kan man jo få havari av en enkel føler,det kan bli skjebnesvangert så fremst man ikke ligger ved kai. Gode gamle steinknusere, ingenting som slår dem. Skal ikke ta motet fra mange her,men det koster jo så sinnsykt hver gang sånne filleting oppstår,kan ødelegge mang en nattesøvn Sitér dette innlegget Link to post
Holmabåten Svart 26.August.2009 Del på Facebook Svart 26.August.2009 no e det slik at utviklingen går sin gang, Volvo leverer jo egentlig bare det kunden forlanger. Sitér dette innlegget Link to post
trikkern Svart 26.August.2009 Del på Facebook Svart 26.August.2009 (redigert) Men det er da de nyeste Volvo-Penta motorene som trøbler. Mye av det skyldes elektronikkproblemer. De game grønne steinknuserne var det lite tull med. Tatt i betraktning at det er det desidert mest solgte merket i Skandinavia, er det ikke rart at de også er mest omtalt. Jeg har hatt VP i to båter tidligere og det var uproblematisk. Men alle motorer fordrer korrekt stell for å funke optimalt over mange år. Redigert 26.August.2009 av trikkern (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Holmabåten Svart 26.August.2009 Del på Facebook Svart 26.August.2009 Hvis man ser hvor mange av de nye som trøbler i forhold antall solgte motorer. Så er det ikke så gale som mange vil ha det til Sitér dette innlegget Link to post
2xDiesel Svart 26.August.2009 Del på Facebook Svart 26.August.2009 Har aldri hatt innenbordsmotor før. Er nå veldig glad for at jeg har 2 Volvoer, dette foraet gi meg så mye god informasjon at jeg skal oppføre meg ganske klønete for at Volvoene skal gi meg hodebry. Hadde jeg f.eks. hatt et annet motormerke er det mye mer glissent mellom tips, råd og informasjon om forebyggende oppførsel. Sitér dette innlegget Link to post
Willing 31 Svart 26.August.2009 Del på Facebook Svart 26.August.2009 Har en volvo penta AQD41A ikke mye feil heller en del menesklig svikt ved vedlikeholde på motoren har kjørt 2400 timer ikke store problemer en att eg har vedlikeholdt feil, Sitér dette innlegget Willing 31 Link to post
Ask Svart 26.August.2009 Del på Facebook Svart 26.August.2009 Ja! Og eg har skifta ut driten. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Christensen Svart 26.August.2009 Del på Facebook Svart 26.August.2009 Ville myyye heller hatt en grønn en i kjelleren enn det ekle blå oljesvettende engelske utysket jeg har nå! så hvis noen har en liten firesylindret volvo så bytter jeg gjerne likt!! hehe Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
BEG Svart 26.August.2009 Del på Facebook Svart 26.August.2009 Helt sikkert riktig at VP er noe skit. På samme måte som at det er nesten bare folk med Windows som opplever problemer med sitt operativ system. Kanskje "Salt" kunne starte en poll? Kryss av for båttype: A=Glassfiber, B=Tre Har du hatt plastpest? Ja / Nei Vil sikkert danne grunnlaget for en vettug diskusjon om fordelene med trebåter. Mvh. BEG Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
dante Svart 26.August.2009 Del på Facebook Svart 26.August.2009 Jeg har hatt Volvo i både bensin og diesel utgaver - kjempefornøyd! - Nå har jeg Steyr og er enda mer fornøyd Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.