Jump to content

Er det mye trøbbel med volvo motor

summer family

Recommended Posts

Hei

Syns jeg leser nesten hele tiden at dere med volvo plages mye med motorene deres,er det slik?.

Da må jeg spørre,hvorfor i H ikke sette ned noe som holder,bruke mye tid og frustrasjon på noe dere vet ikke holder.Klarer ikke å dy meg.Kjenner problemet herfra jeg bor også.Litt merkelig egentlig også,skulle tro volvo kunne det her, men tydeligvis ikke.

Har hatt mange motorer men ikke volvo,tror ikke det blir det heller etter all negativ omtale rundt volvo her.

Kjenner mange i næring som plages noe helt jævlig,det får konsekvenser for drifta.

Bytt ut Dritten.

Er en av dem som har hatt noen utfordringer med stort grønt dyr innstallert i kjelleren, så jeg tar på ingen måte Volvo i forsvar.

Men kan det tenkes at Volvo har hatt store markedsandeler opp gjennom årene, og at det nå er mange motorer som begynner å slite med høyt timetall?

Ikke forsvar, bare en tanke...

Jeg tipper at i 70-80% av båtene i norge med innenbords har en Volvo Penta av en eller annen type.. Det er klart at det blir mest trøbbel med Volvo da! Nyere båter leveres også med Volvo, men her virker det som om de nye D-seriene virkelig har trøbbel med injektorer drivstoff osv, som kan føre til totalhavari..

De gamle enkle motorene er nok solide motorer om de blir riktig brukt og får rett vedlikehold.

Jeg har derimot vært skeptisk til liten motor og høyt effekt uttak! dårlig kombinasjon etter min mening... på sikt vil det jo vise seg om motorene koblet til drev virkelig tåler disse kreftene.. Mercuriser har i hvertfall hatt problemer med drevene når effekten blir 250-350hk!

Og som et svar på spørsmålet ditt, så finnes det selfølgelig motorer som holder!! f.eks MTU plessurcraft motorer, MAN mariniserte motorer, CAT osv.. Men da er du opp i en prisklasse langt over Volvo Yanmar og Mercuriser. + at de er dobbelt så tunge + at de kun kan monteres med strak aksler eller v-gear..

i småbåter 20-40fot er det en grunn til at det blir valgt lette og enkle konstruskjoner

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Den var god sæbø :giggle:

Kan vel være enig i at mange av volvos gamle motorer var og er gode,men når dem begynte å putte all slags mulig elektronikk og dritt på dem,uten å vite nesten hva dem gjorde går det galt.

motorene blir altfor komplisert med all elktronikken,som det er sagt her tidligere kan man jo få havari av en enkel føler,det kan bli skjebnesvangert så fremst man ikke ligger ved kai.

Gode gamle steinknusere, ingenting som slår dem. :smiley:

Skal ikke ta motet fra mange her,men det koster jo så sinnsykt hver gang sånne filleting oppstår,kan ødelegge mang en nattesøvn :sleep:

Men det er da de nyeste Volvo-Penta motorene som trøbler. Mye av det skyldes elektronikkproblemer. De game grønne steinknuserne var det lite tull med. Tatt i betraktning at det er det desidert mest solgte merket i Skandinavia, er det ikke rart at de også er mest omtalt. Jeg har hatt VP i to båter tidligere og det var uproblematisk. Men alle motorer fordrer korrekt stell for å funke optimalt over mange år.

Redigert av trikkern (see edit history)

Har aldri hatt innenbordsmotor før. Er nå veldig glad for at jeg har 2 Volvoer, dette foraet gi meg så mye god informasjon at jeg skal oppføre meg ganske klønete for at Volvoene skal gi meg hodebry.

Hadde jeg f.eks. hatt et annet motormerke er det mye mer glissent mellom tips, råd og informasjon om forebyggende oppførsel.

Helt sikkert riktig at VP er noe skit. På samme måte som at det er nesten bare folk med Windows som opplever problemer med sitt operativ system.

Kanskje "Salt" kunne starte en poll?

Kryss av for båttype: A=Glassfiber, B=Tre

Har du hatt plastpest? Ja / Nei

Vil sikkert danne grunnlaget for en vettug diskusjon om fordelene med trebåter. :crazy:

Mvh. BEG

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...