is_620 Startet 26.August.2009 Del på Facebook Startet 26.August.2009 jeg er helt fersk med autopilot - installerte i sommer det er så bra at jeg anbefaler alle og smelle til , selv om det koster. Hvis man har verktøykasse , normal forstand og er normalt hendig, går det greit og montere selv. Simrad har en funksjon som heter DCT ( debth countur steering ) at den skal kunne styre etter dybde fra ekkoloddet. - praktisk f. eks ved dorging. Jeg sliter litt med og få dette til. Alt ombord funker OK -GPS - kartpotter - AP28 - ekkolodd osv - i nmea 2000 nettverk. Prøver og følge instruksjons boka men - det må være noe dumt jeg gjør når jeg skal prøve det . Er det en vennlig sjel som har dette og kan gi meg oppskriften - helst med teskje . Sitér dette innlegget Link to post
retbergen Svart 26.August.2009 Del på Facebook Svart 26.August.2009 I oppsett, kildevalg kan det være en fordel at den er satt til auto. Da vil den detektere enheter som sender på NMEA, og ta dem med inn i varmen. Sjekk at ekkoloddet ditt faktisk sender ut på NMEA. Oppskriften på an AP25 er så: Dybdemåling må være tilgjengelig i systemet. Trykk TURN/DODGE knappen gjentatte ganger inntil DYBDE blinker på skjermen. Aktuell dybde vises på skjermen. Velg helning ved hjelp av kursvelgeren. “/” betyr grunnere til styrbord, “\” betyr grunnere til babord. Styr båten til den dybden du ønsker å følge og med hovedkurs langs dybdekurvene. Når ønsket dybde vises på skjermen aktiviseres dybdekonturstyringen ved å trykke på PORT eller STBD knapp (hvilken som helst av de to). Dersom PORT eller STBD knapp ikke trykkes innen 1 minutt, vil autopiloten gå tilbake til AUTO modus og holde kursen. Sitér dette innlegget Link to post
2xDiesel Svart 26.August.2009 Del på Facebook Svart 26.August.2009 Hei! Har også lyst på autopilot. Hva koster det man trenger, og er det som du sier grei skuring å montere selv? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.