tomu Startet 26.August.2009 Link til dette innlegget Startet 26.August.2009 (redigert) Hei! Jeg har akkurat anskaffet en Ibiza 20 SPORT 94 mod. med Yamaha F150 2007 mod. Er det noen her inne som har erfaringer med denne båten eller motoren? Jeg kunne godt tenke meg solsengen til denne båten. Noen som vet hvordan det er mulig å få kjøpt slikt? Teaken i båten trenger en skikkelig overhaling, er det noen som kan gi meg noen tips/erfaringer rundt dette? Gleder meg forøvrig veldig til neste sommer da det nå er hele 12 år siden jeg solgte min siste båt..... Det blir nok noe krabbefiske i høst også. Redigert 26.August.2009 av tomu (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tomu Svart 27.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2009 Ingen? Sitér dette innlegget Link to post
Lagavulin Svart 28.August.2009 Link til dette innlegget Svart 28.August.2009 (redigert) Hei. Gratulerer med ny båt! Bra merke du har fått deg . Har ikke erfaringer med akkurat 20 sport, men har vel lignende skrog som dagens 19 sport, eller 20 touring. Du har fått deg en båt med gode sjøegenskaper, og ikke minst bra (og ny) motor. Hør med Herføl Marina om de kan skaffe deg noen ekstra puter. Ang. teak, så anbefaler jeg Hempel sine produkter. Først en rens som er et pulver du drysser på teaken, pass på at overflaten er våt. La det virke litt, også børster du det bort. Når teaken er tørr, oljer du den, 2-3 strøk, bruk en svampbit, går fortere enn med pensel. Redigert 28.August.2009 av Lagavulin (see edit history) Sitér dette innlegget Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs Link to post
tomu Svart 28.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.August.2009 Tusen takk for svar! Jeg skal ta med meg disse rådene når vinteren kommer. Sitér dette innlegget Link to post
oslofjord Svart 28.August.2009 Link til dette innlegget Svart 28.August.2009 (redigert) Hei! Jeg kunne godt tenke meg solsengen til denne båten. Noen som vet hvordan det er mulig å få kjøpt slikt? Ibiza var synonymt med bikinier på solseng den gang de lagde open -modeller. Mener å huske/tipper at det på 20 open er kombinert bord og solseng...kan det stemme at det du trenger er en plate som forbinder setet forran konsollen med v-benken i front slik at alt blir solseng forran konsollen ? ( og muligens et bord hvis treplaten har bordben ????? Du kan jo ringe Ibiza fabrikken om reservedeler, men det spørs om ikke få det hjemmesnekret. Hvis du skjærer til en finerplate vil den uansett ikke syns hvis du også bestiller skreddersydde puter til å legge oppå. Men solsengen må på plass....både store og små passsjerer elsker min solseng selv om jeg ikke har bikinidamer av samme kaliber som de som prydet Ibizareklamene op 90 tallet. Uansett en lekker båt som er stødigere enn 17 open og 19 open. Redigert 28.August.2009 av salt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tomu Svart 29.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.August.2009 Jeg har endelig fått testet båten i litt ruskevær (12 m/sek) ytterst på Hvaler. Føler at jeg har kjøpt en meget god båt. Båten kjennes trygg selv i ganske grov sjø. Har tidligere brukt flere 19 fotere med motor fra 115 til 250 2t. Det er helt opplagt at min føles mye mer solid/massiv. Mener også at motoren er helt passe ikke for stor, men likevel godt med kraft til å ha fin marsjfart. Greit med 4t. Ikke så "vass" lyd som 2t, men utrolig billig å kjøre med. Dessudet er den så stille på tomgang at det er kjølevannet som står for det som er av lyd! Dette er en nesten absurd opplevelse! Meget fornøyd, og gleder meg til neste sommer...... Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 20.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2024 Løfter denne gamle tråden. Er det noen som har erfaring med de ulike Ibiza modellene som kan si noe om 20 Sport kontra 19 Sport? Ser at det ligger flere ute på finn.no, men 20 Sport ser ut til å ligge vesentlig høyere i pris. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Eika Svart 20.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2024 Komodo skrev 1 time siden: Løfter denne gamle tråden. Er det noen som har erfaring med de ulike Ibiza modellene som kan si noe om 20 Sport kontra 19 Sport? Ser at det ligger flere ute på finn.no, men 20 Sport ser ut til å ligge vesentlig høyere i pris. 19sport har høyere fartspotensiale og høyere morro faktor enn 20sport'n. Hadde en 19 sport i opplag med 150hk som gjorde 50knop uten at vi hadde heisa motor eller bytta noe propell Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 20.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2024 Ser nå at 19 Sport er kun 2m brei, mens 20 Sport er 2,40. Så da er det jo to ganske forskjellige båter. Som du sier har vel 19 høyst morofaktor, mens 20 kanskje har høyest WAF, og egner seg bedre som en dagsturtur og hyttebåt. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Eika Svart 20.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2024 WAF = wife approved factor ? Isåfall, tipper jeg du har rett i akuratt det. Det er en større, breiere og tyngre båt som er mer comfy enn lillebroren Men som mannen/guttungen i huset, burde man stå på kravene og gå for 19 :p man må da kunne leke litt også, hehe Sitér dette innlegget Link to post
whisper Svart 20.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2024 20 foteren oppleves som stabil og trygg på åpent hav, gir god fart med 150 yama og alt er egentlig bra for bading og fiske etter min erfaring på 1 tur. Mye mindre retningsstabil enn båter med stegkjøl som jeg er vant til. Likevel er ankepunkt selvlensing. Hull i dørk er 1stk nedløp lik det du har i vasken. Ett eikeløv og sjarken søkk i nedbør. Lånte ut båtplass til nettopp denne båten off season for min del og sjarken søkk. Skal sies det var såpass med underkjølt regn romjula 22 at min uttern A56 med mye bedre nedløp også sleit, dog uten å havne på bunnen som Ibiza 20 sport’en gjorde. Sitér dette innlegget Link to post
mavi Svart 22.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2024 Nå husker jeg ikke hele historien på den som sank, men jeg har tilsvarende båt og var ganske nøye i lange perioder i år og stenge selvlensingen nettopp for å unngå dette. Jeg har kjøpt båten som kombinert ta med familien på båttur og fisketur båt og til det formålet opplever jeg den som veldig bra. Jeg har med 2 små og føler meg mye tryggere i den med de enn det jeg gjorde i gamle båten (Rana 530) pga størrelsen og stabiliteten Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 22.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2024 Det har vært et par episoder her ute med Ibizaer som har sunket også, og husker at det har vært litt utfordringer rundt dette med selvlensing. Men husker ikke hvilke modeller det har vært snakk om. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
altmuligbåt Svart 22.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2024 Har eid både 19 og 20. 19 er en god båt i sjøen. 20 er for flatt bunnet og slår mye i litt sjø. opplevde 20 som en innlands båt. Og dessverre ikke en sjø båt. 22 derimot er en god sjø båt igjen. holder til på hvaler og beholdt 20 kun noen mnd da den gikk for dårlig i sjøen. Sitér dette innlegget Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o) Link to post
Komodo Svart 22.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2024 Takk, det var en nyttig erfaring 👍 Det betyr kanskje at det er en grei dagsturbåt i pent vær, men ikke noe å satse på i åpen sjø og alt slags vær. altmuligbåt skrev 1 time siden: ... holder til på hvaler og beholdt 20 kun noen mnd da den gikk for dårlig i sjøen. Ligger du på Sand? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
altmuligbåt Svart 22.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2024 Hei. Nei. Sitér dette innlegget Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o) Link to post
Komodo Svart 22.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2024 altmuligbåt skrev 2 minutter siden: Hei. Nei. Ok, da forveksler jeg deg med en annen Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.