Jump to content

FNM diesel 250 Hk på Bravo 3 drev, erfaringer?


POL

Recommended Posts

Vurderer og kjøpe FNM diesel/250 Hk med Bravo 3 drev.

Er litt usikker på denne motoren, og kombinasjonen motor/Bravo 3 drev. Ville derfor svært gjerne få høre erfaringer fra dere som kjenner til denne motoren og som kanskje har en selv installert ombord.

Motoren var tiltenkt en Bayliner 2858.

På forhånd takk for mange gode råd.

mvh

POL

Link to post
Share on other sites

Heisann, har en sånn installasjon i min 2855. Grei motor, hadde litt tull med en fødepumpen men ellers ikke mye å utsette.

Makser med 29 knop.

Kunne tenkt meg eit litt bedre utbygd forandlernettverk.

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

 

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

Link to post
Share on other sites

Hei. Jeg er redd for at denne motoren blir liten i en 2858... For lite moment i en 2,4liter!

Lykke til!

Denne motoren har eit dreiemoment på 540NM, det samme som en D4, men den er 260 kg lettere.

Ikke til å kimse av. Trur ikke en 2858 er så mye tynger enn min 2855.

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

 

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

Link to post
Share on other sites

hei

ikke og anbefale i den båten , gå for D4 260 eller D4 300 istedet , blir litt for lett FNM motor i den båten . De skulle og komme ut med ny turbo vannavkjølt til den modellen nå i høst, har blåst endel turboer de maskinene der .

 

bruk heller mere penger på bra maskin, be meg om pris på D4 . kan skaffe FNM også, men som ærlig selger , ville jeg nektet salg på den maskin i den båten!!!!

Link to post
Share on other sites

Denne motoren har eit dreiemoment på 540NM, det samme som en D4, men den er 260 kg lettere.

Ikke til å kimse av. Trur ikke en 2858 er så mye tynger enn min 2855.

Nesten helt sikker på at FNM har to skrivefeil i sin brosjyre... Det skulle nok stå 54NM og 250 ponnyer, bortsett fra det er den jo alltids grå og fin å se på!

 

Når det gjelder vekt så er det mulig det ikke er så stor forskjell, men problemet er nok at 2858 er mye mer baktung enn 2855.

 

Hiv inn en 5,7 liter, eller en 7,4l så slipper du dieseldritten... :headbang:

Link to post
Share on other sites

Det ligger en brukermanual til denne motoren på KD Trading sine sider : http://www.kdtrading.no/tradingshop/teknis...wers_manual.pdf.

 

Når jeg ser på de tekniske spesifikasjonene på side 62, er det en ting som forundrer meg litt:

Engine oil with filter change: about 4,0-5,5

 

Er det ikke litt i minste laget med 5.5 liter olje på en liten motor som man presser 250 hester ut av?

Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk

Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel

Link to post
Share on other sites

Er vel ikke noe mer på biler med samme ytelse. Kan ikke se problemet.

Oljen er jaggu dyr nok om man ikke skal sponse oljeselskapene men å fylle 2o liter olje ned i en liten motor.

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

 

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

Link to post
Share on other sites

hei

ikke og anbefale i den båten , gå for D4 260 eller D4 300 istedet , blir litt for lett FNM motor i den båten . De skulle og komme ut med ny turbo vannavkjølt til den modellen nå i høst, har blåst endel turboer de maskinene der .

 

bruk heller mere penger på bra maskin, be meg om pris på D4 . kan skaffe FNM også, men som ærlig selger , ville jeg nektet salg på den maskin i den båten!!!!

 

 

Volvo kan vel skryte på seg mer enn et turbohavari tenker jeg..... Hva med hele motoren? :smash:

Ikke kjøp Volvo før de har fått orden på problemene sine. (Kad serien er bra :smiley: )

Link to post
Share on other sites

Nei er du gal Bayliner 305! VP er best uansett hvor mye de havarer. :crazy:

Forstår virkelig ikke hvor de har fått det gode rykte fra. Men men, det var jo en selger som uttalte seg. :giggle:

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

 

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Singel FNM 250 drar forbausende godt avgårde med en 4 tonns Windy 27

 

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...