Whistler Startet 29.August.2009 Del på Facebook Startet 29.August.2009 Er det noen som har vært utpå i dag som kan si noe om vind- og bølgeforhold på denne strekningen i dag? Jeg har en opsjon på å ferge over en 23' seilbåt (for motor) i morgen, og værmeldingen er omtrent den samme som for i dag eller litt bedre. Ville det vært gjennomførbart i dag? Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Enzo Svart 29.August.2009 Del på Facebook Svart 29.August.2009 Hva mener du med ferge over ? er det å seile i en 23fots seilbåt så er det null problem i dag skal du slepe så kan det nok være i overkant med bølger og vind Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 29.August.2009 Del på Facebook Svart 29.August.2009 Enig med Enzo. Men jeg ville seilt. Mye triveligere i båten. Også ville jeg gått ut Leisteinsløpet. Da er det slør hele veien. Ser ut til at det blir frisk bris/liten kuling i morra. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 30.August.2009 Del på Facebook Svart 30.August.2009 Ble det noen tur? Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 30.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.August.2009 Det blir tur i løpet av dagen. Med ferging mener jeg frakt en vei... Båtens eier har kjøpt denne i Østfold og vi skal ta den hjem til Tjøme. Jeg skulle gjerne seilt om jeg hadde hatt litt mer erfaring enn noen timer i en Optimist. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Mulligan Svart 30.August.2009 Del på Facebook Svart 30.August.2009 Aha. Jeg trodde dere skulle den andre veien. Ville fremdeles valgt Leisteinsløpet. God tur. Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 30.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.August.2009 Takk for det. Med Leisteinsløpet mener du da fra Strømtangen mot Leistein? Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Mulligan Svart 30.August.2009 Del på Facebook Svart 30.August.2009 Jeg mener leia inn sør for løkta på Leistein, forbi Prestegårdsbåen og inn på Mågerøflaket. Men jeg noterer meg at vinden går mer på vest. Går du for motor er vel Huikjæla et bedre alternativ. Det blåser nå liten kulnig både på Strømtangen og Fulehuk. Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 30.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.August.2009 Takk igjen. Det var den ruta jeg så for meg. Drar over med flybåten ganske snart, og da får vi vel et inntrykk av hva ettermiddagen bringer. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Mulligan Svart 30.August.2009 Del på Facebook Svart 30.August.2009 Hvordan gikk denne ferden? Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 31.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.August.2009 Båten lå inne i Skjebergkilen, så det ble et lang transportstrekk. Vi var ute ved Strømtangen i firetida, og der valgte vi å snu. Natten ble tilbragt på Kjøkøysund marina i påvente av bedre vær. Vi gikk derfra litt etter 9 (måtte vente for å etterfylle bensin) og brukte 3 timer over til Mågerø. En del dønninger utpå, men ikke i nærheten av det vi hadde i går ettermiddag. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.