Jump to content

Hvor kjøper man mahogny?

fredde1972

Recommended Posts

Jeg har handlet både hos Jordan Isene og Finerfabrikken. Ikke noe problem å handle som privatperson.

Handlet hos finerfabrikken sist. De har "egentlig" ikke noe system for privatpersoner, men jeg har ringt først og fått bekreftet at de har ønsket dimmensjon osv før jeg har kjørt innom og hentet ett par plank. Du må betale med kort.

Isene tror jeg har bare Sipo, mens OFF også har Kaya. Den er litt rødere i veden. Selvsagt ikke så rød og flott som skikkelig Honduras, men ganske OK.

Tror jeg betalte rundt 450,- / kubikkfot. Dvs for en planke på 2", ca 50cm bred og rundt 5m lang betalte jeg 1000-1200 kr.

OBS. Jeg hentet planken på takstativet på privatbilen. Hvis du skal ha den med deg i ett stykke kan det være greit å ha med seg ett par lengder 2x2 eller 2x4 som du legger under, for det blir litt svikt i en planke som stikker ett par meter ut foran og bak på stativet :cool:

Ikke spør OFF om de kan pakke den i plast for deg. Det koster like mye om du skal pakke inn en eller hundre planker. Fast pris på "emballasje". Ta med deg noe selv.

• 2 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...