fredde1972 Startet 31.August.2009 Link til dette innlegget Startet 31.August.2009 Trenger nytt dollbord og trenger ca. 25 meter med maghognyplank. Hvor får man kjøpt det? Har sett på Oslo finerfabrikk men de selger bare til firma ettersom jeg forstår? Noen som har et godt tips? Sitér dette innlegget Link to post
KDB Svart 31.August.2009 Link til dette innlegget Svart 31.August.2009 Eg har tidligere kjøpt hos Jordan Isene som nå har blitt Optimera, dei var bra på pris. Det kan vere at du må vere forhandler for å kjøpe hos de, men det går høre. De holder til på Alnabru Oslo. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 31.August.2009 Link til dette innlegget Svart 31.August.2009 Jeg har handlet både hos Jordan Isene og Finerfabrikken. Ikke noe problem å handle som privatperson. Handlet hos finerfabrikken sist. De har "egentlig" ikke noe system for privatpersoner, men jeg har ringt først og fått bekreftet at de har ønsket dimmensjon osv før jeg har kjørt innom og hentet ett par plank. Du må betale med kort. Isene tror jeg har bare Sipo, mens OFF også har Kaya. Den er litt rødere i veden. Selvsagt ikke så rød og flott som skikkelig Honduras, men ganske OK. Tror jeg betalte rundt 450,- / kubikkfot. Dvs for en planke på 2", ca 50cm bred og rundt 5m lang betalte jeg 1000-1200 kr. OBS. Jeg hentet planken på takstativet på privatbilen. Hvis du skal ha den med deg i ett stykke kan det være greit å ha med seg ett par lengder 2x2 eller 2x4 som du legger under, for det blir litt svikt i en planke som stikker ett par meter ut foran og bak på stativet Ikke spør OFF om de kan pakke den i plast for deg. Det koster like mye om du skal pakke inn en eller hundre planker. Fast pris på "emballasje". Ta med deg noe selv. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
horg Svart 31.August.2009 Link til dette innlegget Svart 31.August.2009 Prøv Haave listehøvleri på Eidanger, selger til privatpersoner Sitér dette innlegget Link to post
CSL Svart 31.August.2009 Link til dette innlegget Svart 31.August.2009 Tror de har det på H C Thaugland på Storo og Alna. Jeg har hvertfall kjøpt teak der og det var billig. Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
fredde1972 Svart 31.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.August.2009 Prøv Haave listehøvleri på Eidanger, selger til privatpersoner Det er jo rett nede i gaten for meg det. Der må jeg prøve meg.... Takk til alle for kjappe svar :)) Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 31.August.2009 Link til dette innlegget Svart 31.August.2009 Har handlet en god del på Haave høvleri, Eidanger / Porsgrunn. Personlig og veldig god service. Billig, nei. Kvalitet, ja. Sitér dette innlegget Link to post
Jåt'n Svart 18.November.2009 Link til dette innlegget Svart 18.November.2009 Interwood, i Drammen importerer og selger mahogny og andre harde treslag.De selger til privatkunder også, men har ikke betalingsterminal så ta med cash. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 18.November.2009 Link til dette innlegget Svart 18.November.2009 jeg handler mahogny hos Billingstad Trelast Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.