Jump to content

Mercury 40hk choke


puteunderarmen

Recommended Posts

Hei!

 

har en 4 syl 89 mod med el choke, noen som vet hvordan jeg kan få sjekket om den virker.

 

har også tre ledninger inn på startbryteren. to brukes til å få i gang starteren mens den siste(brun) ikke er koplet til noe. hva brukes den til? tror det er for å stoppe motoren, men tør ikke eksprimentere da det ikke alltid får heldige utfall.

 

noen som har el-skjema, eller vet hvor jeg kan få tak i det?

Link to post
Share on other sites

hmmm, mener jeg ikke klarer å se at det er bevegelse. trodde at når det var el-choke så var det en såkalt "primer" som gir litt ekstra suppe. tror ikke jeg har et deksel foran(kan hende det mangler)

når motoren er i gang og jeg slår av og på choken så hører jeg ikke forskjell, det burde vel være et dårlig tegn?

Link to post
Share on other sites

Vel det er kanskje litt forskjell modellene den jeg hadde var en 83 mod.

Og ja du skal kunne høre et klikk når du gir el.choke.

På min var det både manuell og el.choke de gjorde akkurat det samme, det jeg kunne se var at spjellene i forgasseren beveget seg.

Og ja da får den mer suppe  :yesnod:

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hvis du ikke ser noe choke-spjeld i luftinntaket til forgasseren, så har du, som det allerede er nevnt her, en "primer"-løsning. Dette er en liten pumpe eller en ventil som, hver gang du trykker på choke-knappen, sørger for at det strømmer litt bensin rett inn i bunnkassen på motoren.  Du bør høre et klikk fra ventilen når du trykker på choke-knappen, med tenningen på og uten at motoren går.  

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...