Jump to content

Yamaha 40hk - Hvor får jeg svinghjulsavdrager?

Honduras

Recommended Posts

Må ha av svinghjulet på en 40Hk Yamaha. Har ett par vanlige avdragere med to og tre armer, men ønsker ikke å bruke dem ute på tannkransen pga fare for skjevdraging av svinghjul osv. Svinghjulet på denne motoren er ikke en kraftig støpejernskladd som mine gamle Evinrude og Mercury. Her er det mer "tynnplate" (japansk dritt :cool: ), og det skal brukes avdrager med tre bolter ned i gjengede hull i svinghjulet.

En rund plate med avlange spor ut fra senter til å sette boltene i.

Har sjekket hos Biltema, Clas Ohlson og Jula, men de har bare vanlige avdragere med armer.

Bremsetrommel-avdrageren til BT er riktig prinsipp, men den er for stor og grov både i plate og senterbolt til å kunne brukes.

Hvor får jeg tak i denne type avdrager til en grei penge?

Siden jeg er ei kontorrotte hvor vi ikke har ei skrotkasse jeg kan rote rundt i, må jeg først forsøke å finne meg en platebit på 8-12mm, deretter bore og gjenge opp senterhull og finne en lang 10-12mm bolt jeg kan slipe spiss i ene enden.

Hvis noen kan tipse om at de f.eks har en slik for 100,- på Torshov, er det kjappere å svinge innom der på vei fra jobben enn å ta fri for å lete opp ett mekanisk verksted e.l.

Tilhenger av å lage selv det som kan lages, men her blir det for mye skrik for lite ull for min del da jeg ikke har nødvendige materialer tilgjengelig... :cool:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...