Nor-Oles Startet 2.September.2009 Link til dette innlegget Startet 2.September.2009 (redigert) Hei. Har kjøpt en 2001 Skibsplast 605 med Suzuki 90hk 2001mod. Ved visse turtall ca 2800rpm og 4000rpm er det mye vibrasjoner, kan nesten ikkje snakke. Er dette normalt eller er noe galt her? På andre turtall ca 3000rpm er det nesten ikkje noe. Håper på gode svar da jeg skal levere den inn til service snart der jeg kjøpte og har 1 års garanti. Redigert 2.September.2009 av Nor-Oles (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
motor Svart 2.September.2009 Link til dette innlegget Svart 2.September.2009 Skal ikke være noen merkbar vibrasjon fra motoren. Noe må være galt. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 2.September.2009 Link til dette innlegget Svart 2.September.2009 Har du sjekket propellen ? Sitér dette innlegget Link to post
Nor-Oles Svart 2.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.September.2009 Hvordan sjekkes propellen? Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 2.September.2009 Link til dette innlegget Svart 2.September.2009 At den er uten hakk og at bladene ikke er bøyde.. Er det slik at det skrangler i båten eller er det resonans på visse turtall? Resonans her og der oppover turtallet er vel ikke uvanlig mener nå jeg.. Sitér dette innlegget Link to post
Nor-Oles Svart 2.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.September.2009 Det er luker og løse ting som skrammler veldigt. Akkurat som det forplanter seg i hele båten. Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 2.September.2009 Link til dette innlegget Svart 2.September.2009 Ville begynt med å sjekke propellen og at motoren sitter skikkelig boltet fast på akterspeilet. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 2.September.2009 Link til dette innlegget Svart 2.September.2009 Det er luker og løse ting som skrammler veldigt. Kanskje en ide at noen gummipakninger hist og her vil hjelpe høres det ut som. Sitér dette innlegget Link to post
Nor-Oles Svart 3.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.September.2009 Kanskje en ide at noen gummipakninger hist og her vil hjelpe høres det ut som. Det var det første jeg og tenkte, men ønsker og finne ut om det skal vere sånn først eller om det er noe gale. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 3.September.2009 Link til dette innlegget Svart 3.September.2009 Det er helt sikkert propellen.. jeg var uheldig en gang og kjørte et tykt nylontautau i propellen en gang under utsetting av lodd.. etterpå ble det utrolig vibrering så det kjentes i skroget.. Propellen var også ganske gammel og hadde en god del sår og hakk i tillegg, når vi bytta propell ble vibreringen bortte. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Nor-Oles Svart 3.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.September.2009 Takk for svar da får jeg kontrollere propellen. Hvordan kontrolleres den? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 3.September.2009 Link til dette innlegget Svart 3.September.2009 (redigert) Ser at båten skal på service og at du har garanti. Har det alltid vært slik vibrasjon i båten, og har du meldt fra om det tidligere? Be forhandleren være med på en testkjøring med org propell, og bytt så til en annen propell som er i god stand og hør om lyden blir borte. Kan være vanskelig for et utrenet øye å se på en propell om det er litt ubalanse i bladene.. evt send propellen din til Olle Terjesen på Winrace Propellers for reparasjon og balansering. Koster litt men du får den tilbake "bedre enn ny" Redigert 3.September.2009 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.