Jump to content

Hvor mye vibrasjon i Suzuki 90HK 2001mod skal en tåle?

Nor-Oles

Recommended Posts

Hei.

Har kjøpt en 2001 Skibsplast 605 med Suzuki 90hk 2001mod.

Ved visse turtall ca 2800rpm og 4000rpm er det mye vibrasjoner, kan nesten ikkje snakke.

Er dette normalt eller er noe galt her?

På andre turtall ca 3000rpm er det nesten ikkje noe.

Håper på gode svar da jeg skal levere den inn til service snart der jeg kjøpte og har 1 års garanti.

Redigert av Nor-Oles (see edit history)

Det er helt sikkert propellen.. jeg var uheldig en gang og kjørte et tykt nylontautau i propellen en gang under utsetting av lodd.. etterpå ble det utrolig vibrering så det kjentes i skroget.. Propellen var også ganske gammel og hadde en god del sår og hakk i tillegg, når vi bytta propell ble vibreringen bortte.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Ser at båten skal på service og at du har garanti. Har det alltid vært slik vibrasjon i båten, og har du meldt fra om det tidligere?

Be forhandleren være med på en testkjøring med org propell, og bytt så til en annen propell som er i god stand og hør om lyden blir borte. Kan være vanskelig for et utrenet øye å se på en propell om det er litt ubalanse i bladene..

evt send propellen din til Olle Terjesen på Winrace Propellers for reparasjon og balansering.

Koster litt men du får den tilbake "bedre enn ny"

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...