Double Weber Svart 23.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.November.2009 Motoren står i test-tank i garasjen. Kommer ikke no vann opp i dekselet som den står. Jeg syns det er litt rart at det kommer veske ut derfra da det tidligere har vart en plass der veske skal inn. Men nå er ikke jeg no ekspert på det systemet. Kanskje en form for tilbakeslag. Den spytter ut litt av og til. Hadde vesken bare hatt en mørkere farge hadde jeg egentlig ikke bekymret meg stort. Har muligheten til å tre slangen på igjen og da er problemet ut av syne. Men tror jeg vil undersøke litt først. Simmerring ja. Hmm... Splitte motoren og ta for meg innmaten. Frister ikke , men hvis det er hva som må til får det bare stå til. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post Share on other sites More sharing options...
Bernt Svart 24.November.2009 Del på Facebook Svart 24.November.2009 du må ikke splitte motorn for å bytte simmring , du må bare løfte motorn av stammen Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Double Weber Svart 24.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.November.2009 Tror du det er der det eventuelt kommer vann inn? Hvor kommer den majonaisen som blir spyttet ut av autolube inntaket fra? Fra sylinderene? Kan en ødelagt simmerring forårsake lekasje inn der? Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post Share on other sites More sharing options...
Bernt Svart 24.November.2009 Del på Facebook Svart 24.November.2009 nei det er overskuds olje som legger seg nede på n.bærelager og blander seg med vann som igjen blir spyttet ut av det hullet som burde vært tettet , pga at overskuds olja som ligger der blir pumpet opp til det øverste b.lagret gjennom slanger/kanaler i blokka . Dette kann føre til rust i øvre og nedre bærelager!!!! Bernt Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
los Svart 24.November.2009 Del på Facebook Svart 24.November.2009 Jeg har og en liten blanding av samme suppe i motoren min som drypper ut litt i brønnen når motoren er tiltet opp.Ganske vanlig har jeg blitt fortalt 3 dråper i døgnet,sånn ca. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Double Weber Svart 24.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.November.2009 (redigert) Bernt: Vet du hva disse tingene heter på engelsk? Har en engelsk manula, Seloc 1984-1996. Prøver også å finne noen deler for å få en viss oversikt. http://www.boats.net/parts/search/Yamaha/O...TLRP/parts.html Redigert 24.November.2009 av Double Weber (see edit history) Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post Share on other sites More sharing options...
Double Weber Svart 24.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.November.2009 Jeg har og en liten blanding av samme suppe i motoren min som drypper ut litt i brønnen når motoren er tiltet opp.Ganske vanlig har jeg blitt fortalt 3 dråper i døgnet,sånn ca. Hos meg er det desverre noe mer. Den hoster opp noen dråper hele tiden når den sviver. I hvertfall hva jeg har sett til nå. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post Share on other sites More sharing options...
Double Weber Svart 26.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.November.2009 Burde olje-pumpen fjernes når ikke autoluben ikke brukes? Fjerne den og tette hullet i blokka? Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post Share on other sites More sharing options...
ukjent Svart 27.November.2009 Del på Facebook Svart 27.November.2009 har tidligare erfart at de kan ligge seg eit sånt kvitt belegg/slim i forgassar på eldre motorer, vist di har stått over lang tid med benisn i forgassar. totaks motorer med olje i bensin. dette er etter eg har forståtolje og vaten. no har eg ikkje lest heile diskusjonen, men komprisjonen kan jo vere bra over stempel, sjølvom komprisjon under stempel er dårlig. så kan vere nedre simring, som eg såg ein nevnte tidlegare. vist ein ruser påhengs uten belastning får ein tennings bank når den er på vei ned i turtall. kan vere de? håper de bare er eg som henger ettter, og at deke har funne ut av problemet!! lykke til:) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Double Weber Svart 27.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.November.2009 Hva heter simmerring og nedre bærelager på engelsk? Jeg prøver å navigere meg frem i manualer for å finne beskrivelse. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post Share on other sites More sharing options...
fuskefanten Svart 27.November.2009 Del på Facebook Svart 27.November.2009 Simmerring = oil seal Bærelager = pillow el. thrust bearing, journal bearing, radial bearing Kjekt med Clue på PC`en Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Double Weber Svart 27.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.November.2009 Jeg sitter og leser om "lower oil seal housing". Da er jeg vel inne på no? Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post Share on other sites More sharing options...
Daffy Svart 27.November.2009 Del på Facebook Svart 27.November.2009 Høres slik ut ja Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post Share on other sites More sharing options...
Double Weber Svart 27.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.November.2009 Ser ikke så aller værst vanskelig ut å komme til "lower oil seal". Det er litt værre med "upper oil seal". Hvis jeg skal skifte nedre simmerring(lower oil seal) ender jeg sikkert opp med å kikke videre innover. Er litt nysgjerrig. Med tunga rett i munnen og ryddige forhold burde vel det gå greit. Evig opptimist. He he Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.