Jump to content

Melkehvit guffe i 225hk yamaha 2takter. Hva kan det være?


Double Weber

Recommended Posts

Motoren står i test-tank i garasjen. Kommer ikke no vann opp i dekselet som den står.

Jeg syns det er litt rart at det kommer veske ut derfra da det tidligere har vart en plass der veske skal inn.

Men nå er ikke jeg no ekspert på det systemet. Kanskje en form for tilbakeslag. Den spytter ut litt av og til.

Hadde vesken bare hatt en mørkere farge hadde jeg egentlig ikke bekymret meg stort.

 

Har muligheten til å tre slangen på igjen og da er problemet ut av syne. Men tror jeg vil undersøke litt først.

 

Simmerring ja. Hmm...

Splitte motoren og ta for meg innmaten. Frister ikke :nonod: , men hvis det er hva som må til får det bare stå til.

Lykkelig Dracoeier ^_^

Link to post
Share on other sites

nei det er overskuds olje som legger seg nede på n.bærelager og blander seg med vann som igjen blir spyttet ut av det hullet som burde vært tettet , pga at overskuds olja som ligger der blir pumpet opp til det øverste b.lagret gjennom slanger/kanaler i blokka .

 

Dette kann føre til rust i øvre og nedre bærelager!!!!

 

 

Bernt

Link to post
Share on other sites

Jeg har og en liten blanding av samme suppe i motoren min som drypper ut litt i brønnen når motoren er tiltet opp.Ganske vanlig har jeg blitt fortalt :smiley:

 

3 dråper i døgnet,sånn ca.

 

Hos meg er det desverre noe mer. Den hoster opp noen dråper hele tiden når den sviver. I hvertfall hva jeg har sett til nå.

Lykkelig Dracoeier ^_^

Link to post
Share on other sites

har tidligare erfart at de kan ligge seg eit sånt kvitt belegg/slim i forgassar på eldre motorer, vist di har stått over lang tid med benisn i forgassar. totaks motorer med olje i bensin.

dette er etter eg har forståtolje og vaten.

no har eg ikkje lest heile diskusjonen, men komprisjonen kan jo vere bra over stempel, sjølvom komprisjon under stempel er dårlig. så kan vere nedre simring, som eg såg ein nevnte tidlegare.

 

vist ein ruser påhengs uten belastning får ein tennings bank når den er på vei ned i turtall. kan vere de?

 

håper de bare er eg som henger ettter, og at deke har funne ut av problemet!! lykke til:)

Link to post
Share on other sites

Høres slik ut ja

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Ser ikke så aller værst vanskelig ut å komme til "lower oil seal". Det er litt værre med "upper oil seal".

Hvis jeg skal skifte nedre simmerring(lower oil seal) ender jeg sikkert opp med å kikke videre innover. Er litt nysgjerrig. :wink:

Med tunga rett i munnen og ryddige forhold burde vel det gå greit.

Evig opptimist. He he :smiley:

Lykkelig Dracoeier ^_^

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...