affanavy Startet 4.September.2009 Del på Facebook Startet 4.September.2009 Mange som kjører til eller fra Sørlandet husker sikkert det store flammetårnet som sto inne på Shellraffineriet i Risavika. Med sine røde og hvite belter var det lett synlig langt ut i havet. Det forsvant sammen med raffineriet for noen år siden. Men nå har vi fått et nytt tilsvarende tårn, med samme røde og hvite belter. Det står på det nye Gassanlegget, mye nærmere innløpet til Risavik enn det gamle. Det første bildet er tatt mot sør-øst. Den store Gasstanken er også godt synlig fra lang avstand. En rød supplybåt på vei inn i Risavika til venstre. Flatholmen fyr til høyre. Sett fra innkjøringen til Risavik Nå begynner det å bli færre cruiseship etter hvert. Her gikk Costa Atlantic sørover. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 4.September.2009 Del på Facebook Svart 4.September.2009 Sett fra innkjøringen til Risavik Takk for fine bilder og god informasjon, men "innkjøringen" Du mener vel "innseilingen", vi er tross alt på sjøen..... Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Hafrsfjord Svart 5.September.2009 Del på Facebook Svart 5.September.2009 Og på bilde 2 og 3 har vi det nye landemerket til "høyre" ............. Ville vel ikke akkurat byttet >høyre/venstre< ut med >styrbord/babord< her, det ville jo avhenge om en var på vei inn eller ut av havna. Her er det jo snakk om høyre/venstre på bildet? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 5.September.2009 Del på Facebook Svart 5.September.2009 Styrbord og babord på bilde? Den var litt ny for meg.. Nederst på bilde kaller du vel for dørken også då, fjordgrynt? Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 6.September.2009 Del på Facebook Svart 6.September.2009 Forøvrig viser bildet at vi hadde meget bra båtvær fredag. Dette er i seg selv noe uvanlig heromkring for tiden . Hadde forresten en drøm, rett etter raffineriet var fjernet og før gassanlegget var påbegynt, om at jeg stod på Bryne og så et blink. Like etter kom drønnet, varmen og så ildstormen fra en sprengt gasstank . Så jeg er litt skeptisk. Har sanndrømt flere ganger, en drøm reddet trolig livet mitt på motorveien for mange år siden... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.