gh78 Startet 4.September.2009 Del på Facebook Startet 4.September.2009 Hei Etter at eg tiltet drevet opp til trailer stilling har eg fått problemer med knopmåleren min. Har tatt av slange ved måler, her greier eg og suge vann gjennom. Båten er en goldfish 21 med mercruiser 4.3, 99 mod. ved full fart på båten viser den ca 8 knop... Noen gode tips?? mvh Gunnar Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 4.September.2009 Del på Facebook Svart 4.September.2009 (redigert) Pitotåpningen sitter rett over bulben på undervannshuset. Det hander at denne gror delvis igjen, noe som fører til at hastigheten måles for liten. Den kan stakes med en binders eller en tynn drillbit. Slangen til speedometeret er festet foran på toppen av antikavitasjonsplata (rett bak hesteskoanoden). Den er stripset fast (som i slangeklemme) til en plastfitting (som løsnes fra drevet ved å vri det 45 grader). Om denne stripsen er borte faller slangen av, og du får ikke målt fart om ikke slangestubben blir pekende forover (lite sannsynlig). En knekk på slangen vil også føre til feilvisning. Jeg ville brukt en tynn drillbit i pitotåpningen, sjekket at slangen sitter fast på riktig sted samt sjekket den for knekk i samme område. Redigert 4.September.2009 av Whistler (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
gh78 Svart 5.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.September.2009 Hei Får sjekke dette i løpet av dagen:) Tusen takk for svar:) Gunnar Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.