Jump to content

Båtliv i Trøndelag

Brigg

Recommended Posts

På vinteren sitter jeg ofte å ser på kart og ukjendte steder jeg ikke har vært før.  Turene mine går oftest sørover i Trøndelag og møre.  Men lurer på om noen er godt kjendt i området Tarva,Linesøya, Lysøysundet osv.   Synes Skråfjorden ser spennende ut! ikke mange steder med så mange midgrunnstaker!

Noen som vet av fine havner i disse områdene? gjerne med landstrøm

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

1 hour ago, -morten- said:

På vinteren sitter jeg ofte å ser på kart og ukjendte steder jeg ikke har vært før.  Turene mine går oftest sørover i Trøndelag og møre.  Men lurer på om noen er godt kjendt i området Tarva,Linesøya, Lysøysundet osv.   Synes Skråfjorden ser spennende ut! ikke mange steder med så mange midgrunnstaker!

Noen som vet av fine havner i disse områdene? gjerne med landstrøm

Kan nevne noen gode plasser som jeg har vært de siste år:

Sivertsvik ved Hysnes(landstrøm)

Råkvåg(landstrøm )

Storfosna(landstrøm,dieselfylling og butikk i gangavstand)

Mausund(landstrøm, diesel fylling og pub)

Gjæsingen

Sørburøy( butikk, bensin og diesel på kaia)

Sauøya

Vallersund(landstrøm, butikk og bensin/diesel fylling på kaia)

Asenvågsøy(Adsen fyr, veldig fin plass. Anbefales å stikke innom der.)

Lysøysund(landstrøm og dieselfylling. Ankeret pub og butikk i gangavstand)

Åfjord, Monstad

Linesøya

Stokksund(landstrøm, bensin og diesel på kaia ved coopen)

Også gjesteplasser med strøm på Tarva, like ved ferjeleiet. På Stokkøya er det også gjestehavn der brua går over til Linesøya. Og Kuringvågen anbefales, kanskje den mest populære gjestahavna på Trøndelagskysten. 

De fleste gjestehavnene med info finnes på Velihavn.no

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Kuringvågen er lagt ut for salg dessverre. En fantastisk plass med restaurant og alle fasiliteter. Men selve marinaen blir vel holdt åpen. Ellers mange idylliske små plasser å frekventere. Så ta turen ts....?

Nå sist sommer hadde Åfjordbåten Kystlag som driver gjestehavna i Kuringen servering i klubbhuset i marinaen. Enkle retter som pizza og burger, og mulighet for vin/øl til. Så det kan være mulighet for servering selv om Bryggehotellet ikke er i drift.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

14 hours ago, Kweelhouse said:

Kan nevne noen gode plasser som jeg har vært de siste år:

Sivertsvik ved Hysnes(landstrøm)

Råkvåg(landstrøm )

Storfosna(landstrøm,dieselfylling og butikk i gangavstand)

Mausund(landstrøm, diesel fylling og pub)

Gjæsingen

Sørburøy( butikk, bensin og diesel på kaia)

Sauøya

Vallersund(landstrøm, butikk og bensin/diesel fylling på kaia)

Asenvågsøy(Adsen fyr, veldig fin plass. Anbefales å stikke innom der.)

Lysøysund(landstrøm og dieselfylling. Ankeret pub og butikk i gangavstand)

Åfjord, Monstad

Linesøya

Stokksund(landstrøm, bensin og diesel på kaia ved coopen)

Råkvåg og Storfosna har jeg vært. tenkte mer på fjordene som går innover landet! Har aldri hørt noe som helst om dem! f.eks Skråfjorden. Tenker det blir en runde om Tarva.Vallersund,Lysøysunmd og Linesøya i sommer. Har hørt mye fint om Kuringvågen ja, men som alle steder langs Trøndelagskysten er det jo usikkert fra år til år om det er drift.

Har gått en del opp og ned kysten med MTB men ikke vært inni alle fjordene da! Liker skjærdgård og kystkultur.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

• 3 uker senere...

Ja, når jeg ser på 21-dagersvarselet blir jeg fristet til å starte båtsesongen. Men erfaringsmessig kan det enda komme mye vinter. Og akkurat nå er det mye styr med et skirenn og noe greier som skal avvikles i nabolaget der jeg bor. 

@Hulda Jeg kan ikke erindre å noen sinne ha hørt om noen som har fått en kokosnøtt i hodet i Trøndelag. Så akkurat det skal du ikke bekymre deg for. 

13 hours ago, Hulda said:

Rent bortsett fra hva Yr til stadighet rapporterer. Ut fra hva som blir servert her. Hvordan er muligheten for å emigrere sørfra? Er det å få en kokosnøtt i hue en réell fare, noe som bør i hensyntas? Seriøse svar mottas.

MVH

Reservetrønder

Som Åge sier; innafor guds åsyn e vi all sammen trøndera!!! og det stemme nok bra det! Vår kyst har alt, men det e få av dæm holman æ har passert som har palma da!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...