Jump to content

Båtliv i Trøndelag


Brigg

Recommended Posts

Hyggelig at noen finner det jeg skriver underholdende. 

 

Men jeg skulle ønske flere ville bidra i denne tråden. Synes det tidvis blir litt mye monolog fra min side. Alt er av interesse, både stort og smått. Selv et enkelt bilde gir liv til tråden. Og det er jo helt sikkert mange her på forumet som praktiserer båtliv i Trøndelag. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

I dag ble det endelig en liten tur til Munkholmen! Tiden er knapp med nytt gammelt hus og en 5 uker gammel unge. 

 

Nydelig vær og varmt i dag. Lite vind og en fin avslutning på helga! Mange som badet også faktisk.. på vei tilbake i kanalen kom det svømmende en gutt som hadde hentet dronen sin etter en krasjlanding i vannet. ??

 

håper dette været fortsetter til rundt oktober!

 

 

72E3CE29-B26F-4C65-8A55-2591839816E0.jpeg

A0D77933-D298-4489-859A-B3533689F140.jpeg

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Vi kjørte over fjorden fra Leksvika til Trondheim i dag for å hente hund......

 

Bikkja ble litt skremt i 20 knop og bra med sjø på tur hjem ???

 

Så vil jeg drive litt pr for gjestehavn i Leksvik.  Fin tur fra Trondheim en godværsdag.  Fint spisested like ved brygga der eier forrige helg la til sjøs, kom hjem med fangst og serverte rimelig fersk fiskesuppe ?

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

@owie Hvor drar du på helgetur med utgangspunkt i Verdal? Blir kanskje for langt ut fjorden og ut i skjærgården?

Redigert av Brigg (see edit history)

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Har ikke fått brukt den noe på tur enda, hentetur fra hitra i fjor, så har æ hatt en del jobb på den så no først kan æ begynne å bruke den, ønske mæ no både te brekstad og stokksundet, gikk forrige båt fra tromsø til verdal, så æ e ikke redd for å gå langt.

Link to post
Share on other sites

Og så er der omlag 35 nm fra Trondheim til Verdal, så om man skal fra Verdal og ut på kysten så blir det et stykke. Den er lang denne Trondheimsfjorden. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

@tami Er ikke så ofte jeg er nede på Brattøra, men i går la jeg merke til at det er etablert gjestebrygge i Brattørbassenget innerst ved hotellet. Jeg tok da et bilde jeg tenkte å legge ut i denne tråden, og der snek du deg med ?

 

Den gamle gjestehavna ved Tavern (like ved Royal Garden) er avviklet. Men når det er etablert gjestebrygge på I Brattørbasenget er det fremdeles tre gjestehavner i Trondheim. De to andre er på Skansen og i kanalen ved jernbanestasjonen. Sistnevnte betinger broåpning i Skansen for å komme inn. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Brigg skrev for 15 timer siden:

@tami Er ikke så ofte jeg er nede på Brattøra, men i går la jeg merke til at det er etablert gjestebrygge i Brattørbassenget innerst ved hotellet. Jeg tok da et bilde jeg tenkte å legge ut i denne tråden, og der snek du deg med ?

 

Den gamle gjestehavna ved Tavern (like ved Royal Garden) er avviklet. Men når det er etablert gjestebrygge på I Brattørbasenget er det fremdeles tre gjestehavner i Trondheim. De to andre er på Skansen og i kanalen ved jernbanestasjonen. Sistnevnte betinger broåpning i Skansen for å komme inn. 

Det er helt supert å legge til på Brattøra når man er på dagstur.  Da er du i sentrum etter 5 min gåtur?

Redigert av tami (see edit history)
Link to post
Share on other sites

7 hours ago, Arne Henriksen said:

Har ikke sett det fullt ved gjestebrygga på Brattøra siste år, jobber i bygget rett oppfor kaia.
Men bare kom til Hommelvika likevel, vi har MANGE meter gjestebrygge på innsiden av bølgebryteren der.  :-)

Og skuta mi tar endel av bølgene som kommer innom ?

Link to post
Share on other sites

IMG_2562.JPG.f2fc06b422c8d3ac72de3303440e6b52.JPG

 

Jeg fant ut at jeg skulle utnytte godværet og prøve å få polert overbygget på båten. Ligger på Kongensvoll i litt sur nordavind men ellers utmerket poleringsvær. 

 

Men så kom jeg på at jeg har jo for lenge siden kjøpt billett til Trondheim Rocks som er denne helga. Når jeg er så godt i gang med poleringen så prioriterer jeg å fullføre dette i stedet for å dra inn til byen og drikke øl og høre på Iron Maiden. Så om det er noen som har lyst til å gå på konsert så donerer jeg billetten vederlagsfritt. Biletten gjelder for hele arrangementet. Førstemann til mølla. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Har kjørt Tronheimsfjorden en del ganger, spesielt strekningen Brekstad - Børsa. Kjørte strekningen Børsa - Orkanger - Geita - Agdenes - Brekstad i går, det tar aldri feil, strekningen Geita - Agdenes er egentlig en håpløs strekning, lang, kjedelig med mye sjø. Fikk fylt båten med sjø i går, kryssende bøler i alleretning. Kom ut til Selva/ Agdenes så kunne man speile seg i vannet.

 

Rart at ikke dere i Trondheim ordner dere båtplass her ute i Fosen i stede for å kjøre denne mareritt fjorden, så kan dere ta hutigbåten ut hit.

Redigert av John_Kr (see edit history)

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

Det kan du si.
Kjøpte båten min i Råkvåg og da er man jo i den typen natur som en gammel nordlending kan se for seg å ferdes i...  :-)
Samtidig er det 7-8 timer inn til Hommelvik som jeg har båten liggende nå, så man må sette av ei helg for å ta en tur.

Jaja, fordelen med å plaske rundt inni Trondheimsfjorden er jo at man trenger knapt kart.

mvh, Arne
www.tiarora.no

 

Link to post
Share on other sites

Da styrer jeg ut Magerøysundet med kurs for Trondheim og Trondheim Rocks ?

 

Satser på å være i byen i tide for den siste bruåpninga, håper på å finne plass på Fosenkaia.

 

Jeg håpet på å få sitte på taket, men det ble litt vel kaldt til flybridge i dag. Blåser nordavind på Leia :rolleyes:

3E19DA9B-735B-4F56-95D7-3A12AB94B3F2.jpeg.7f4dc3b90d87444e734f2623dcd5a744.jpeg

Link to post
Share on other sites

Brigg skrev On 31.5.2018 at 16.53:

IMG_2562.JPG.f2fc06b422c8d3ac72de3303440e6b52.JPG

 

Jeg fant ut at jeg skulle utnytte godværet og prøve å få polert overbygget på båten. Ligger på Kongensvoll i litt sur nordavind men ellers utmerket poleringsvær. 

 

Men så kom jeg på at jeg har jo for lenge siden kjøpt billett til Trondheim Rocks som er denne helga. Når jeg er så godt i gang med poleringen så prioriterer jeg å fullføre dette i stedet for å dra inn til byen og drikke øl og høre på Iron Maiden. Så om det er noen som har lyst til å gå på konsert så donerer jeg billetten vederlagsfritt. Biletten gjelder for hele arrangementet. Førstemann til mølla. 

Det var nesten litt fristende! Har frihelg og lite planer. Men lar noen andre få den da det ikke er helt min musikksmak.. selv om maiden aldri er helt feil:)

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Om du er interessert så sender du meg epostadressen din på IM. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...