mor Amica Svart 12.Juli Del på Facebook Svart 12.Juli God morgen fra Sør-Gjæslingan og Trøndelagsstemne i Forbundet Kysten. Sitér dette innlegget "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
Brigg Svart 12.Juli Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli 1 hour ago, mor Amica said: Trøndelagsstemne i Forbundet Kysten. Jeg passerte jekta Pauline nede på Fosen tidligere i uka. Ligger hun på Sør-Gjeslingan? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
mor Amica Svart 12.Juli Del på Facebook Svart 12.Juli @BriggJekta Pauline ligger i Sør-Gjæslingan nå, men går vel videre i morgen, med kurs for Bodø. Sitér dette innlegget "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
Arne Henriksen Svart 12.Juli Del på Facebook Svart 12.Juli Omsider en helg med fint vær, da får man utnytte nærområdet mens man venter på sen ferie... Hamburgertallerken og øl hos Harry i Leksvika kan ikke bli feil :-) Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
JRK Svart 14.Juli Del på Facebook Svart 14.Juli Ja det gjelder å nyte mens man kan. Her på Bohuslenkysten er det regn nesten hver eneste dag. Sitér dette innlegget Link to post
Arne Henriksen Svart 15.Juli Del på Facebook Svart 15.Juli Ble "bærre lækkert" hele helga, seilte/rak bortover til Tautra og hev ut ankeret på lørdag, lå der til søndag formiddag før jeg tusla hjemover, passe sprøstekt etter et par døgn med blikkstille og sol :-) Ikkeno å si på utsikten fra salongen utpå kveldingen... Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Hulda Svart 15.Juli Del på Facebook Svart 15.Juli JRK skrev On 14.7.2024 at 13.01: Ja det gjelder å nyte mens man kan. Her på Bohuslenkysten er det regn nesten hver eneste dag. Spør du meg, så tror jeg disse trøndera skryter på seg korte sesonger og dårlig vær. De neste fem minuttene skinner neste solen i Strömstad! Sitér dette innlegget Link to post
Arne Henriksen Svart 16.Juli Del på Facebook Svart 16.Juli Været i Trøndelag fra februar ut mai var bare suverent. Etter det har det nå vært litt hit og dit, spesielt de siste ukene. I sommer burde man nok vært nordafor, slekt og kjente har fylt Facebook-feeden min i uke etter uke med bilder av blå himmel, midnattsol og flott vær. Uansett starter jeg ikke ferien min før nå til helga, og båtlivet et par uker etter det igjen, så... :-) Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Martine29f Svart 19.Juli Del på Facebook Svart 19.Juli Trøndersommeren er tilbake etter et par dager med overskya vær. Ligger i den flotte havna på Kyrksæterøra med alle fasiliteter og 5 min inn til sentrum. Ikke så mange gjestebåter. Ha en flott dag alle sammen. Sitér dette innlegget Link to post
Martine29f Svart 21.Juli Del på Facebook Svart 21.Juli Ei fantastisk uke i båten. Nå er vi på tur fra Hemne og inn til Fosen. Flatt hav. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 26.Juli Del på Facebook Svart 26.Juli Har hatt en fin tur ned til Kvenvær! Var nesten helt fult på gjestebrygga da vi kom dit! Fikk smyget oss imellom, men de fleste dro til kvelds. I dag gikk vi opp på baksida av Hitra og opp Dolmsundet og videre til Knarrlagssund. Topp vær og mye fin skjærgård! Litt batteritrøbbel men ellers meget fin tur! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Brigg Svart 21.Oktober Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Oktober Det har blitt alt for lite båtliv for min del denne sesongen. Men helga som var tror jeg er den beste båthelga hittil i år sånn værmessig. Rolig vind og veldig gode temperaturer til å være siste halvdel av oktober. Opplevde 15-16 grader på lørdag. Kom meg avgårde fredag ettermiddag med kurs for Råkvåg, et sted det er lenge siden jeg har vært. Samtidig sto månen opp. Enkel navigasjon, bare å styre mot månen. Hekksjø, ikke i solnedgang men litt etter. Det ble så pass sent at siste strekket ble kjøring i mørket. Noe jeg prøver å unngå pga blåser og annet som gjerne ligger midt i leia. Lørdagen kom med sol, vindstille og behagelig temperatur. Et bilde av bryggerekka i Råkvåg er obligatorisk. Ikke trengsel på gjestebrygga denne helga. Og rolig sørover Stjørnfjorden. Det var så pass behagelig å sitte i solveggen at jeg like godt spanderte på meg en utepils. Ganske sikkert årets siste. Som forberedelse til vinteren pleier jeg å bytte kalesjen over flybridge til egen vinterkalesje. Dette passet godt å gjøre på lørdag når sommerkalesjen var tørr og bare kunne legges sammen og senere legges direkte i hylla i garasjen uten å måtte tørke først. Og når kalesjen var av var det så behagelig oppe på fly at det ble en pils også der. Ikke ofte jeg har sittet der oppe denne sommeren. Marthabrygga hadde åpent, og jeg benyttet muligheten til å få meg en porsjon skikkelig tradisjonsmat. Storfiskbail med bacon, pølse, potet, gulrot og kålrot. Godt det finnes steder som har noe annet enn pizza og burger på menyen. Hjemturen på søndag gikk på tilnærmet blank sjø. Trondheimsleia forut, under horisonten lang der fremme ligger Kristiansund. Jeg satser på minst en båthelg til før båten legges stille for vinteren. Om han som bestemmer været vil. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
navid Svart 21.Oktober Del på Facebook Svart 21.Oktober Brigg skrev 1 time siden: Mmmm.... Vi besøkte Rakvåg for første gang i sommer. Det ble et av våre favorittsteder. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 21.Oktober Del på Facebook Svart 21.Oktober Har vært mange ganger i Råkvåg på spillejobb, men aldri med båt. Får ta en tur til sommeren. Hyggelig plass og trivelig folk! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
navid Svart 21.Oktober Del på Facebook Svart 21.Oktober -morten- skrev for 2 timer siden: Har vært mange ganger i Råkvåg på spillejobb... Bryggedans? Sitér dette innlegget Link to post
Arne Henriksen Svart 21.Oktober Del på Facebook Svart 21.Oktober 11 hours ago, -morten- said: Har vært mange ganger i Råkvåg på spillejobb, men aldri med båt. Får ta en tur til sommeren. Hyggelig plass og trivelig folk! Hyggelig plass, lang fjord i 6 knop gjør at jeg er der litt for sjelden... :-) Jeg kjøpte forrige båten min der i 2015, fra han som har Malo-sjarken avbildet fra flybridgen til Brigg rett over her :-) Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
-morten- Svart 22.Oktober Del på Facebook Svart 22.Oktober 16 hours ago, navid said: Bryggedans? Spillt på både Landnota og Marthabrygga flere ganger men ikke ute. Trivelig stemning. litt av styrhuset av en båt i pubben på Marthabrygga! Fra hytta mi midt i Leia tar det ikke så lang tid opp dit i 25-26 knop. ca 40NM Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Imsteren Svart Lørdag 14:21 Del på Facebook Svart Lørdag 14:21 Fin novemberdag, sol 10 grader og middagen reddet Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart Lørdag 16:53 Emnestarter Del på Facebook Svart Lørdag 16:53 Ja @Imsteren en nydelig dag. Jeg ligger på Kongensvoll, siste båthelg denne sesongen. Nydelig dag med sol og rolig vind. Ble sittende en stund på akterdekket med åpen kalsje og nyte sola. Ikke selvfølge å kunne gjøre i november. I morgen blir det retur til hjemmehavn for vinterkonservering. Så blir båten liggende stille til ut i april tenker jeg. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.