Jump to content

yanmar yp6 helt død.


catano

Recommended Posts

Hei.

Jeg har 2 slike motorer i min båt, den ene startet uten noe problem.

Problem med nr 2, stoppet den uten noen advarsler torsdag skulle starte den i dag setter på tenning og elektrisk hovedstrøms bryter slår seg på trykker på start innslag og motor totalt død.

Ser i motorrom at det er lys som vanlig i den elektriske koblingen til motoren der så strømmbryter virker ok.

Det kommer opp alarmtekst motor i nødprosedyre, prøver på nytt og selv starter slår ikke inn.

Nokk van på motor oljen var det nokk av ellers ikke noe spesieldt å se.

Forslag til løsning ?

mvh

Catano

Redigert av catano (see edit history)

Mvh

catano

Link to post
Share on other sites

Kanskje et tåpelig spørsmål, men har du startsperre på motoren som virker slik at startmotoren ikke slår inn hvis motoren står i gear? Jeg har det på mine VP'er og var ute for det samme i sommer etter at kona hadde tørket støv av dasjbordet og kommet bort i gass/gear spaken slik at den ikke sto i nøytral stilling. Ved å sette spaken tilbake til nøytral kom motoren som en kule.

Link to post
Share on other sites

Hei.

Motpor er snart 2 år, men pga konkurs der båt ble kjøpt er garanti noe problem.

Må evt først få den i gang å kjørt de 62 nm til nærmeste Yanmar verksted.

Fikk tips i dag om å sjekke om nødstopp bryter var ok da Yanmar hadde opplevd noe problem med den.

mvh

Catano

Mvh

catano

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hei.

Da har Yanmar bergen set på saken og foreløbig konklusjon feil i ledningsnettet på selve motor, noe de hadde opplevd en gang tidligeree.

Det er bestildt og time for bytting er sat til 6/10 så da får vi håpe dette er den eneste feilen og båten er klar for tur.

mvh

Catano

Mvh

catano

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...