dieselfan Startet 7.September.2009 Del på Facebook Startet 7.September.2009 Er så forelska i 761'n, er det noen som vet når den første ble bygget av Draco ?? Ble den støpt i Norge? Hvor mye veide den dengangen? Er interesert i alle fakta og brukserfaringer med båten. Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 7.September.2009 Del på Facebook Svart 7.September.2009 Oceancraft ble ikke støpt av Draco, men kjøpt inn fra andre produsenter. Dette skroget finnes under fler navn. Info kommer fra Windy som overtok Draco etter konkursen. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 28.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2017 (redigert) Noen som har noe info å dele ? (Prøver å ikke "løfte" for ofte, forrige gang var i 2009...) Redigert 28.Juni.2017 av dieselfan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 28.Juni.2017 Del på Facebook Svart 28.Juni.2017 Fine båter uten tvil, men går ikke veldig mykt i litt sjø er min erfaring. Sitér dette innlegget Link to post
Ineqinn Svart 28.Juni.2017 Del på Facebook Svart 28.Juni.2017 Mener at det var Geir Arnestad som designet Oceancraft (761) Fant noe om dette på http://www.plastbatservice.no/historien Ineqinn Sitér dette innlegget Link to post
Fortego Svart 29.Juni.2017 Del på Facebook Svart 29.Juni.2017 Stemmer at Geir Arnestad står bak designen, og mener at 760/761 er en ren forlengelse av 700. De startet for seg selv som Oceancraft med flere modeller fra 17 for og oppover. Så ble de kjøpt opp av Draco, og senere innlemmet i Windy da Draco forsvant. Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post
dieselfan Svart 29.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2017 Takk for super link. Selv har jeg en Draco Windy Oceancraft 761 som forrige eier har fortalt ble støpt av Draco, så gikk Draco konkurs og kjøpt opp av Windy. Skroget ble så ferdigstillet av Windy og levert kunden som "Draco Windy" Er klart mer fornøyd med kjøreegenskapene enn andersb men min er forsterket og dermed mye tyngre enn de "andre"... jeg vet bare ikke hvor mye... derfor er jeg velldig interesert i å vite hva andre 761 veier. Årsaken til det er sær; jeg ønsker å kunne ta båten opp på egen brygge med egen kran som må være demonterbar. (Har ikke veiforbindelse) Derfor er hver kilo viktig og jeg vurderer å selge min og kjøpe en lettbygd... så om noen har vekt data på en 761 med eller uten motor så er det til stor hjelp Sitér dette innlegget Link to post
hornman Svart 29.Juni.2017 Del på Facebook Svart 29.Juni.2017 Hei vekten fra Windyboka sier 1050 uten motor. Jeg har selv Windy Oceancraft 761 og er superfornøyd med min. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 29.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2017 Takk for vektinformasjon hornman, hvilken motor har du i din ? Min trenger også en real "bli ny" i minikabinen. Om noen vil dele bilder av sin så hadde det vært supert Sitér dette innlegget Link to post
hornman Svart 29.Juni.2017 Del på Facebook Svart 29.Juni.2017 Jeg har Volvo Penta 5,7 Gxi V8 :) Min midtkabin er standard med paneler og downlights i taket. Sitér dette innlegget Link to post
hornman Svart 29.Juni.2017 Del på Facebook Svart 29.Juni.2017 Her er min Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 29.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2017 Lekker !! Gleder meg på dine vegne Ser også at du har de kjekke håndløperne på hver side av sitteplassen foran konsollen. Ser du ikke poster så ofte... skulle ønske du dro igang en "For oss med interesse for 761 eller 700 serie" her inne Sitér dette innlegget Link to post
hornman Svart 29.Juni.2017 Del på Facebook Svart 29.Juni.2017 Du var jo her først :) Jeg går nå å vurderer å kjøpe større Windy. Da blir nok denne å se på finn etter hvert. Men skal tenke litt til. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.