M/S Bastard Svart 29.August.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.August.2004 Hej bastard ! Var har du fått 1968 ifra, jag tror det er alldelles för sent ! Man började ju stöpe plastbåter i mitten på 60-talet........ spanten er ju så grove o täta, 50-60 tals trebåter brukar ju vare mye smekkrare! finner du spor efter nån annen maskin som suttit i båten ? eller er det orginalmaskin? 1968 i følge selger Perkins er ikke orginal motoren. Har sett på motorfundamentet og der er det tydlig at det har vært en annen motor. Den motoren var i såfall plassert lenger akter. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 29.August.2004 Link til dette innlegget Svart 29.August.2004 1968 i følge selger Perkins er ikke orginal motoren. Har sett på motorfundamentet og der er det tydlig at det har vært en annen motor. Den motoren var i såfall plassert lenger akter. semidieslarna har ju stora, rejält stora svänghjul (vet ikke vad det heter på norsk!) du ser ikke spår efter det? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
M/S Bastard Svart 29.August.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.August.2004 semidieslarna har ju stora, rejält stora svänghjul (vet ikke vad det heter på norsk!) du ser ikke spår efter det? Svinghjul ja... skal ta en titt i morgen. kanskje jeg har en båt som er eldre enn jeg tror, men det gjør jo ingen ting for min del. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 30.August.2004 Link til dette innlegget Svart 30.August.2004 Tror ikke det, bygde de slettbygde båter da Tja,tjo. De bygde ihvertfall noen fine turbåter men jeg husker ikke om de var slettbygde. Tror ikke det. Ihvertfall Wiksteen båten jeg hadde var ikke slettbygd ihvertfall. Baugen på den kan minne mye om din baug syntes jeg. Det var forresten siste eller nest siste båten med "rund" baug fra Wiksteen. Klinket og med S V Æ R fiskekum. Hadde vært noe for Walter. Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 30.August.2004 Link til dette innlegget Svart 30.August.2004 Klinket og med S V Æ R fiskekum. Hadde vært noe for Walter. Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Walter_S Svart 30.August.2004 Link til dette innlegget Svart 30.August.2004 En 29-foter fra Rogaland. Ligger på finn.no: http://www.finn.no/finn/boat/object?id=463...274&pos=8&rub=7 Visse likhetstrekk i skroget, bastard? Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
M/S Bastard Svart 30.August.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.August.2004 Den lignet fælt. Sender selger en mail for og spørre om spantene. Hmmm.....tømmerfrakt Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 30.August.2004 Link til dette innlegget Svart 30.August.2004 .....Hmmm.....tømmerfrakt Akkurat dét blir det vel neppe på M/S Bastard, men "tømmermenn"...hmmmm....mere sannsynlig, ja...... Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Poseidon Svart 30.August.2004 Link til dette innlegget Svart 30.August.2004 Den lignet fælt. Sender selger en mail for og spørre om spantene. Hmmm.....tømmerfrakt Ja, det ligner, men se også på akterenden! Den som er til salgs er trolig adskillig nyere enn din etter som den har en akterende med underliggende ror, mens din har utenpåliggende ror. "Tømmerfrakt", ja det klinger litt snodig, men eieren har kanskje en interessant forklaring. mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
M/S Bastard Svart 30.August.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.August.2004 Akkurat dét blir det vel neppe på M/S Bastard, men "tømmermenn"...hmmmm....mere sannsynlig, ja...... Mest sannsynlig Mail er avsent til selger så da håper jeg han er villig til og svare Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 30.August.2004 Link til dette innlegget Svart 30.August.2004 Akkurat dét blir det vel neppe på M/S Bastard, men "tømmermenn"...hmmmm....mere sannsynlig, ja...... Tømmermenn er også mennesker! (Gammelt jungelord.) Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Slagskibet Svart 31.August.2004 Link til dette innlegget Svart 31.August.2004 Leser du Fantomet du og Jens? Fast lektyre i Slagskipet over en kopp med Kalabar bønner Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.