marucha Startet 8.September.2009 Del på Facebook Startet 8.September.2009 kjøp av princess 37.lurer på å kjøpe en eldre princess 37 82 mod med 2x180 ford marmain.noen som har kjennskap om båt og motorer? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 8.September.2009 Del på Facebook Svart 8.September.2009 Stille på denne tråden ser eg. Men båten er vel som andre gamle båter. Opp og få fagfolk til å sjekke etter pest. Sjekk propeller. Og ror. Skal vist være lett å få lekkasje i roraksler på slike båter? Elektrisk er det mye av ombord tipper eg. Dette må sjekkes best mulig, sjå at det er fornuftig kabling. Slanger og rør,allt er kanskje gammelt. Sjekk. Dato på propanslanger. Bruk nesen i kjøl og rundt tanker osv. Erd et en ørliten eim av noko nå- så blir det dobbelt til neste år. Ford er vel bra Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Hansi Svart 8.September.2009 Del på Facebook Svart 8.September.2009 Når det gjelder motorene antar jeg at vi her snakker om 2 x Ford Mermaid. Dette er i utgangspunktet svært driftssikre maskiner. Men ser at båt og motorer er i fra 1982. Mye kan ha skjedd på 27 år. Sjekk om det forefinnes logg og dokumentasjon på vedlikehold av motorene og båt. Hvis ikke skygg unna med mindre prisen er latterlig billig. Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 8.September.2009 Del på Facebook Svart 8.September.2009 Ford Mermaid .... er solide maskiner med god marinisering.... 2x 180 var den gand da de st;rste som den ble levert med, men ble senere levert med 2 x 210 ...og jeg har sett 2 x 275. Med V bunn, så var 2 x 180 nok til å få henne på plan,men hun blir muligens lett tung bak med jolle og ferielast, da stuerommet bak er stort og lett å fylle opp. Regn med marsj på 16 til 18 knop. God sjøbåt med Olenski Skrog. Aluminiums vindusrammer har en liten tendens til lekkasjer, så sjekk etter tegn på lekkasje. Ellers så var de velbygde båter med gode opplegg for gass og elektrisitet. Sjekk dieseltankene for rust, da de er noen år gamle, men er egentlig ikke et vanlig problem, men de kan være litt utfordrende å skifte ut. Lykke til!! Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Skipper Worse Svart 8.September.2009 Del på Facebook Svart 8.September.2009 Nei, det er ikke Olesinski skrog -- det er John Bennett som har begått denne. JB er (var den gang i hvert fall) mer opphengt på dyp V og mindre på bæreflater sammenliknet med BO. Forskjellen er slående -- JB båter trenger alltid mer motor mens BO båter går rimelig bra med egentlig beskjeden motorisering. Derfor just precis riktig hva Divemaster sier. Jeg funderte på Princess 37 i sin tid, hadde til og med god dialog med en kar sønnentil men det ble ikke noe av dessverre. Etter hva jeg husker av alt jeg leste meg opp på er det stort sett bare lekasjer ovenfra som er noe typisk og det har med vinduene å gjøre; resten er rimelig solid og det skal godt gjøres å beskadige en slik båt. Hvis du søker gjennom artinkler på mby.com kan det jo hende at du finner noen godbiter. Jeg hadde en hel haug men ga dem til han sønnenpå da det ikke ble handel og jeg endte med et tidlig Olesinski design i stedet... Det mest positive i min tankegang er at inne og ute er på ett gulv og uten oppbygde greier som er for folk med skostørrelse under 42, utbrettsdører til akterdekket, fem køyer (varierer) og et sånn passe retro tøft desgn som er tidløst. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Divemaster Svart 8.September.2009 Del på Facebook Svart 8.September.2009 Riktig det SW ... helt grunnleggende tabbe da John Bennet stod for denne..... P37 og P33 ble levert med både V og Y skrog ... ene planende, andre halvplaner ... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
VannTro Svart 8.September.2009 Del på Facebook Svart 8.September.2009 Jammen har denne John Bennet stått for mange engelske skrog. SunQest, SunCruiser, Dominator, Princess og sikkert mange flere. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Polarn Svart 8.September.2009 Del på Facebook Svart 8.September.2009 Gjelder vel denne båten? http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=18764283 Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
marucha Svart 9.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.September.2009 takk for svar på mine spørsmål.kommer tilbake senere med hvordan deg gikk Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 9.September.2009 Del på Facebook Svart 9.September.2009 Hei! Hvis det er den Polarn har linket til så ser det ut til å være mye båt for pengene. Men det blir spennende å lese om hvordan det gikk..... Eneste med sånne båter er når det er 2 gamle motorer, men slike Forder er jo ganske enkle i vedlikeholdet..... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.