Dorger Startet 8.September.2009 Del på Facebook Startet 8.September.2009 Hei, ønsker å kjøpe et ekkolodd/kartplotter som lagrer dataene slik at jeg kan lage et 3d-kart over vann og havner. Er det noen her som har noen tips/anbefalinger? Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig Ekkolodd/kartplotter . For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 8.September.2009 Del på Facebook Svart 8.September.2009 Olex gjør en utmerket jobb til og lage 3D bunkart. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 8.September.2009 Del på Facebook Svart 8.September.2009 (redigert) Hvis det er for et hobbyprosjekt vil jeg anbefale et et Lowrance eller Eagle instrument, et LCX eller HDS med 2 SD kortslotter er å foretrekke. I tilegg vil du trenge DrDepth programvaren. www.drdepth.se Kan bruke en hvilken som helst GPS og en Laptop eller Pocket PC også, men med Lowrance/Eagle kan du samle inn data uten å ha med PC. Det er foreløpig ikke mulig å vise de endelige kartene i 3D på Lowrance, bare 2D. Men kartet kan vises i 3D på PC eller Pocket PC med DrDepth programmet. Redigert 8.September.2009 av abbor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Dorger Svart 8.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.September.2009 Olex er vel et program så vidt jeg kan se, og ikke et ekkolodd? Eller er det jeg som er på trynet nå? Sitér dette innlegget Link to post
Dorger Svart 8.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.September.2009 Kommentar fra moderator:Innlegget er slettet da det ikke følger reglene for sitering. (Vanligvis pga 100% sitering av foregående innlegg). Posteren oppfordres til å legge det inn på nytt med sitering iht reglene. For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 8.September.2009 Del på Facebook Svart 8.September.2009 Dykkerklubben hadde et opplegg med Maxsea og Furuno ekkolodd, problemet var at det gikk 10 sekunder mellom hver oppdatering, les mer her. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.