Ben Sin Svart 14.September.2009 Link til dette innlegget Svart 14.September.2009 Jeg har ikke sett noen varmeveksler uten anode. Men det finnes sikkert allikevel..... Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 16.September.2009 Link til dette innlegget Svart 16.September.2009 Originalt så er det messing men nå så det mere ut som kobber. Ville det vært lurt å ettermontere en passende sinkanode? Her er det nok brukt en materialkvalitet som er uheldig uten anode ja. Jeg ville først og fremst byttet ut røret, dette er nå så sprøtt og porøst at det kan brekke når som helst. Deretter kan det nok kanskje være lurt å sette inn en anode ja, hvis du finner et egnet sted for denne... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
ABokn Svart 16.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.September.2009 Har funnet en måte å få montert på en offeranode, men jeg kommer ikke til å skifte røret med det første. Er ingen belastning på den siden og ingen bevegelse som kan stresse røret. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 16.September.2009 Link til dette innlegget Svart 16.September.2009 Ikke en gang vibrasjoner? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
ABokn Svart 16.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.September.2009 Jo motoren beveger litt når den går Men når det gjelder den rørstussen som er blitt frastjålet sitt innhold av sink, så er det kun nedre del av den. Der røret er festet til varmeveksleren er det fortsatt fin messing og godt feste for slangen. Får jeg montert sinkanoden på varmeveksleren, så håper jeg at det skal stanse evt fremtidig sinktyveri Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 16.September.2009 Link til dette innlegget Svart 16.September.2009 OK! Så lenge du følger litt med på den så burde vel det gå greit! Men vær obs, avsinket messing kan lett bli sprø som kjeks og det skal ikke mye til før den sprekker tvers av.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
ABokn Svart 16.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.September.2009 Ja jeg kommer til å følge med på den. Har sett resultatet på en messingpropell der noen hadde glemt å montere offeranode. Kunne brekke av biter som om det var knekkebrød Sitér dette innlegget Link to post
ABokn Svart 26.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.September.2009 Demonterte riserene på fredag. En grei jobb, ingenting som satt fast eller var vanskelig å løsne. Men det var mye 'grums' der sjøvannet har sirkulert. Det kan ikke ha vært mye sirkulasjon i selve riserene. Var nesten tett pga svarte rustflak. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.