Jump to content

Sikring til tiltsylindre 290DP


krl

Recommended Posts

:flag:I min nyinnkjøpte båt er det satt inn en TAMD31A -88 motor + VP 290 DP-A drev.

Strømkabel ble lagt opp til drevet (tiltsylinder-pumpe), men uten sikring.

Denne sikringen skal vistnok være plassert på startmotoren der strømmen blir hentet fra.   Kan noen forklare nærmere hvordan den er plassert, evt. bilde? Det er her snakk om original-sikring 55A fra VP.

Link to post
Share on other sites

Jeg har også en AQAD31A med et DP290A drev. I forb. med skifte av startmotor nå i vår så var jeg av med alle kablene på startmotoren, også strømforsyningen til powertrimmen. Kunne ikke se at det var noen sikring på denne kabelen. Kabelen var koblet sammen med +polen på starteren og gikk direkte til powertrimmen. Hvorvidt det er riktig at det ikke er noen sikring på denne kabelen vet jeg ikke. Kanskje noen andre har noen formening om dette?

Link to post
Share on other sites

Jeg kjenner ikke til AQAD31-motoren, men har forstått at den i konstruskjonsløsning er en 4 sylindret utgave av AQAD41-motoren (eller omvendt??). På min 41-motor, tas +strøm fra startbatterikabel på startmotoren. Den kobles via en overgang som ser ut til å være en sikring (150A?).  Antar at det er denne sikringen (tilkoplingen) det snakkes om, ikke en vanlig sikring.

 

:-) fredriksen

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...