Jump to content

Ripe i gelcoat undervanns. Haster???


Baltic

Recommended Posts

En kjenning har vært uheldig å kjørt båten sin på grunn, dvs skrapte bunnen mot steinbunn og har fått noen grove riper i gelcoaten langs kjølen slik at selve glassfiberen er synlig i en 2mm x 500mm lang ripe. Han vil helst bruke båten en og en halv mnd. før han reparerer skaden,- er det OK eller bør han gjøre noe med skaden så fort som mulig? Og hvordan bør skaden repareres, er det bare å sparkle på gelcoatmasse fra tube og prime + bunnstoff, eller er det andre ting han bør passe på?

 

Hva skal jeg råde ham til? Han skal på langtur i båten med familien og er reiseklar i morgen. Han mener selv at det er tidsnok når han er tilbake om 6 uker. Er det OK?

Link to post
Share on other sites

Ikke at jeg er noen ekspert , men forutsatt at det ikke er noen delaminering ville jeg ventet til ferien var over før jeg tok båten på land. Det som er viktig da er at laminatet får tørke skikkelig før man utberer skaden. Og ike med gelcoat-sparkel, men med epoxy-sparkel. Alltid epoxysparkel under vannlinjen.

Link to post
Share on other sites

Jeg traff en stein som lå under vann en gang. Fikk en skade tilsvarende det du beskriver i ditt innlegg, dog i adskillig mindre format. Kjørte med det resten av sesongen (fra primo juli) uten å gjøre noe som helst og reparerte før sjøsetting om våren. Hadde overhodet ingen problemer med det.  :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...