Jump to content

Mariner 90hk 2004modell, koblingskjema for turteller.

Lykken VI

Recommended Posts

Hei

Første gang jeg prøver dette.

Jeg har en mariner 90hk PTO, to-takter.

Har turteller som ikke oppkoblet.

Jeg skal koble den, men lurer på hvilken av ledningene jeg skal koble. Tenker da på den som kommer fra coilen, pluss og jording har jeg klart.

Kansje noen har det klart hvilken farge/ farger det er på ledningen som er på motoren, evnt om noen har et koblingskjemafor motoren?

Tidligere langtidseide båter: Spissbåt 13fot m 3,5hk. Rana 13 m 18hk. GH 14 m 30hk. Møring snekke 21 m Volvo Penta. Delta 20 m 90hk. + deleier i 14plastbåt m 9,9hk.

Da har jeg fått turtelleren grei, det var Titek i Tr.heim som oppga hvilke farger som er til hva.

Lilla 12volt, (tenning)

Svart jord

Grå til signal på turteller.

Grå og brun til trimindikator.

Den koblingsledningen de hadde på lager har feil hurtigkobling, men de mente fargene skulle stemme.

Men jeg får ikke triminstrument til å virke.... Ved oppkobling får jeg alarm og ingen reaksjon på instrumentet.

Som ett forsøk for å sjekke at instrument virker satte jeg på jord til singnal på trimindikator og da viser instrument at motor er helt nede når jeg setter på tenning. Og helt oppe når jeg slår av tenning.

Jeg har forsøkt de andre ledningene også uten noen reaksjon.

Jeg har fariainstrumenter.

Det jeg nå lurer på er om noen har ett fornuftig forslag. Er det noen måtte å justere signalstyrke på/ finnes det en slags nullstilling som må utføre etter oppkobling.

Spent på svar, da jeg handlet båten for noen dager siden og er ivrig på å prøve den. Når den værste vinden har gitt seg, og det er meldt bedre vær i Trøndelag nå. :fishing:

Tidligere langtidseide båter: Spissbåt 13fot m 3,5hk. Rana 13 m 18hk. GH 14 m 30hk. Møring snekke 21 m Volvo Penta. Delta 20 m 90hk. + deleier i 14plastbåt m 9,9hk.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...