Jump to content

Jippi, hentet ny båt forrige fredag, Nordic Ocean Craft 28.


Shiny

Recommended Posts

Vi har hatt en NOC 22 Exclusive i 2 sesonger nå. Har så og si vært på båttur og overnattet hver helg fra starten av april til slutten av september. Kjempefin og praktisk båt, men man kan jo ønske seg litt mer plass.

Jeg har lenge hatt lyst på en NOC 28, synes denne båten er meget praktisk og løsningene tiltaler meg. For 2 uker siden ble det handel på ny båt. Forrige fredag var båten klar til henting, etter at litt ekstrautstyr var blitt montert, bla bauspyd, plotter og fjernkontroll til vinsj/bauproppel.

 

Jeg brukte tiden før leveringen til en runde med polering og voksing, samt oljing av teaken innvendig.

28polering.jpg

 

Etter en prøvetur med importøren i Oslofjorden for gjennomgang av båten og prøving de ulike komponenter og tanking av diesel, bar turen mot Tønsberg og Tjøme, hvor vi har båtplass.

Spennende med ny og større båt! Vi syntes begge at båten virket solid og gikk fint i vannet. Og en flott lyd fra CMD 320'en :wink:

 

Oscarsborg passeres;

oscarsborg.jpg

 

Drøbak;

img_6018.jpg

 

Etter at Mølen var passert, ble plutselig de slake 1m dønningene krappere og høyere. For vår del ble forholdene røffe, med ny og ukent båt og 2 til 3m bølger. Kom litt i le av Bastøy og valgte å gå inn til Horten, og vente på bedre vær. Etter litt avslapping og en god pizza på Peppes på brygga der, hadde vinden løya betraktelig. Klokka nermet seg kvart på sju, og vi bestemte oss for å prøve forholdene. Gikk greit nå, med 1 til 1,5m bølger rundt Slagentangen. Kom til Tønsberg med god margin før broåpningen kl 20.

 

Var en del båter i gjestehavna, men ingen problemer med å finne plass. Etter en dag med mange nye inntrykk, skulle det bli godt å legge seg her;

soveavd.jpg

 

Sov kjempegodt! Utsikten fra byssa når frokosten skulle lages. Slettes ikke verst;

utsikt.jpg

 

En flott lørdag ble brukt til å vaske og shine litt, samt gjøre seg kjent med båten;

vaskingfordekk.jpg

 

Søndag kveld, og fortøyninger må tilpasses på båtplassen;

baatplass.jpg

 

Etter 1 helgs bruk er vi meget fornøyd med båten. Har vel egentlig ikke gått opp for meg enda at det er vår båt. :sailing:

 

Det eneste problemet vi hadde var at Wallas ovnen ikke virket. Sjekka strøm og det var ok, men pumpen som skulle dra opp oljen fikk ikke kvittet seg med luften og klarte ikke å suge olje. Importøren kom med servicemann på båtplassen tirsdag kveld og byttet ovn, og alt funket helt 100%. Det var rask og effektiv service!

 

I morgen er det nye muligheter og bra værmelding. Det blir nok en tur til Verdens Ende eller Ildverket.

Sjøblid og ubetinget positiv!

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med ny og flott båt! Det ligger flere slike i båthavnen her hos oss og jeg har "myst" mye på de. Flott båt og bra løsninger. Står på ønskelisten denne, men den er nok i dyreste laget for oss. Kos dere og nyt båtlivet; dette skulle være det beste utgangspunkt!

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...