Jump to content

GPS kobling til Cetrek 345 plotter


Harald-

Recommended Posts

Jeg hadde en gang en slik plotter, og muligens har jeg manualen liggende et eller annet sted. Men nå er jeg i båten og kommer nok ikke hjem før på torsdag om nesten en uke. Kan sjekke opp da dersom det ikke haster alt for mye.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Manualen gikk dessverre med plotteren da jeg solgte den, men da jeg hadde plotteren selv hadde jeg en

Garmin75 GPS og en Autohelm ST4000W autopilot tilkoblet etter skjemaet nedenfor. Jeg hadde i tillegg

ledningene fra pinne 1, 4, 7 (NMEA- og -12V) koblet sammen.

 

Håper dette er til hjelp for deg.

 

cetrek345.png

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jeg har nok ikke fler opplysninger enn skjemaet ovenfor, det er tross alt noen år siden jeg solgte plotteren. Da var jeg lei av hvor treg den var ved zooming (sammenlignet med nyere plottere), og så ønsket jeg meg en fargeplotter. Ellers var det en utrolig bra plotter i sin tid. Som skjemaet mitt viser, ser det ut til at jeg brukte tilkoblingen merket 'Power and I/O' for alle nødvendige tilkoblinger.

 

Jeg har også forsøkt å søke på nettet etter mer info, men finner heller ikke noe. Men det må da vel finnes en eller annen her på forumet som har eller har hatt en slik plotter og har manualen liggende et eller annet sted?

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...