Harald- Startet 11.September.2009 Del på Facebook Startet 11.September.2009 Noen som har fargekodene på GPS kobling TIL plotteren? Sitér dette innlegget Link to post
Harald- Svart 11.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.September.2009 Veldig dårlig dokumentasjon å finne på nettet Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 11.September.2009 Del på Facebook Svart 11.September.2009 Jeg hadde en gang en slik plotter, og muligens har jeg manualen liggende et eller annet sted. Men nå er jeg i båten og kommer nok ikke hjem før på torsdag om nesten en uke. Kan sjekke opp da dersom det ikke haster alt for mye. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Harald- Svart 13.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.September.2009 Jeg hadde en gang en slik plotter, og muligens har jeg manualen liggende et eller annet sted. Men nå er jeg i båten og kommer nok ikke hjem før på torsdag om nesten en uke. Kan sjekke opp da dersom det ikke haster alt for mye. Lars H. Takker og bukker Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 17.September.2009 Del på Facebook Svart 17.September.2009 Hei. Manualen gikk dessverre med plotteren da jeg solgte den, men da jeg hadde plotteren selv hadde jeg en Garmin75 GPS og en Autohelm ST4000W autopilot tilkoblet etter skjemaet nedenfor. Jeg hadde i tillegg ledningene fra pinne 1, 4, 7 (NMEA- og -12V) koblet sammen. Håper dette er til hjelp for deg. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Harald- Svart 18.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.September.2009 Hei Plotteren har 3 porter. Power og port 1 og 2. Slik det var koblet opprinnelig var port 1 brukt til autopilot, og port 2 brukt til GPS. Betyr dette at jeg kan benytte samme port for NMEA som jeg bruker til power? Eller er fargekodene like på alle porter? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 18.September.2009 Del på Facebook Svart 18.September.2009 Jeg har nok ikke fler opplysninger enn skjemaet ovenfor, det er tross alt noen år siden jeg solgte plotteren. Da var jeg lei av hvor treg den var ved zooming (sammenlignet med nyere plottere), og så ønsket jeg meg en fargeplotter. Ellers var det en utrolig bra plotter i sin tid. Som skjemaet mitt viser, ser det ut til at jeg brukte tilkoblingen merket 'Power and I/O' for alle nødvendige tilkoblinger. Jeg har også forsøkt å søke på nettet etter mer info, men finner heller ikke noe. Men det må da vel finnes en eller annen her på forumet som har eller har hatt en slik plotter og har manualen liggende et eller annet sted? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.